YouTube i TikTok, els reis del confinament
El vídeo és el format més consumit per els usuaris durant la pandèmia
Categories:
El vídeo ha estat el format més consumit entre els usuaris de totes les edats en els mesos de pandèmia, especialment a través a YouTube i TikTok. També en el cas de les empreses, que han trobat en els productes audiovisuals una eina de branding molt efectiva, mentre que les fotografies s’han centrat en l’ús d’Instagram i per a l’ecommerce en aquest confinament.
Segons l’últim informe de Hootsuite, un 62% dels espanyols utilitza diàriament les xarxes socials i hi poden destinar fins a 6 hores diàries, amb una mitjana de 2 hores.
Nous formats d’entreteniment
Les plataformes de continguts en línia s’han hagut d’adaptar a la demanda dels usuaris durant el confinament, per això s’ha vist l’esclat de nous formats. “Els fils de Twitter, els directes d’Instagram i els vídeos musicals de TikTok han estat la tendència”, afirma la Social Media Manager de White Rabbit, Agustina Chiaravalli, “i en el cas de WhatsApp i Youtube, segueixen com les més valorades pels usuaris, seguides per Spotify.
Tot i que el creixement del consum digital ha estat clar amb la covid-19, el consum de notícies en directe ha assolit una penetració del 43%, mentre que la premsa ha caigut un 32%. La població destina ara un 42% més del seu temps a veure pel·lícules i sèries, i envia un 34% més de continguts a través de la missatgeria instantània.
Pel que fa a les compres en línia, els supermercats i el sector retail ha vist créixer un 23% les transaccions entre març i juny.
El futur passa per la digitalització
Davant el context, la digitalització és un procés que la major part de sectors productius han hagut d’abordar. Segons assenyala la consultora en un comunicat, “cal entendre que els usos, costums i consums han entrat en un cicle de canvi constant i cal traballar diàriament per seguir les tendències i analitzar un mercat que continuarà mutant al llarg del 2020”.