Fira de Barcelona qualifica d’“absolutament exitós” el MWC 2022
El congrés de telefonia reuneix 60.000 assistents de més de 200 països diferents
Categories:
Més de 60.000 persones de prop de 200 països assisteixen al Mobile World Congress 2022, una xifra que el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, ha qualificat “d’absolutament exitosa” i que suposa la “tornada a la normalitat de la il·lusió”. Després de l’ajornament del congrés de telefonia el 2020 a causa de la covid-19, i d’una edició a mig gas l’any passat, Serrallonga ha assegurat que l’esdeveniment és una mostra del retorn de l’activitat firal a escala europea.
El directiu ha defensat que Fira de Barcelona sempre va creure que el MWC "seria possible" i que així ho feia pensar l'evolució de la pandèmia en les darreres setmanes, en especial "els darrers quinze dies", tant a Catalunya com a nivell europeu. En aquest sentit, ha admès que els més de 60.000 assistents d'enguany era una xifra que no preveien fins fa pocs mesos. "Sabíem que seria un esdeveniment d'impacte, però aquestes xifres són molt importants", ha indicat.
D'altra banda, més enllà de l'impacte econòmic directe en sectors com el transport, la restauració i els hotels, el director general de Fira de Barcelona ha ressaltat la importància de tornar a situar Barcelona com a "líder en el món" en l'organització d'esdeveniments. "La imatge de tornar a organitzar un esdeveniment d'aquest nivell, el primer postpandèmia té un valor econòmic que no m'atreveixo a dir quin és", ha continuat.
Serrallonga no ha entrat a valorar una pròrroga del MWC més enllà del 2024 i s'ha limitat que cada edició és "una avaluació continuada". "La nostra feina és fer-ho bé cada any, portem molts anys creixent junts", ha apuntat el director general de Fira de Barcelona, que ha reiterat que "toca fer la feina ben feta cada any".
"Bones vibracions" de la Barcelona World Capital
El director general de la fundació Mobile World Capital Barcelona, Carles Grau, ha comentat que l'edició del Mobile d'enguany li ha tornat a transmetre "bones vibracions" i ha celebrat que, després de la pandèmia "Barcelona s'ha posicionat novament com a capital mundial de les tecnologies". En aquesta darrera edició, Grau ha posat especial èmfasi en el fet que el Mobile d'aquest any ha rebut "gent amb capacitat de decisió molt important". "Després d'això passen coses; es creen 'hubs', es tanquen inversions, es creen llocs de treball i venen seus d'empreses" ha afegit.
El directiu també ha fet una menció especial al Four Years From Now (4YFN), que aquesta edició ha concentrat més de 650 'start-ups'. "El 4YFN ha connectat empreses emergents amb els inversors nacionals i internacionals; fa sis anys tancàvem rondes que no arribaven als 400 milions d'euros, i aquest 2021 l'hem tancat amb més de 1.500 milions d'euros", ha recordat. En aquest sentit, Grau ha posat en valor que Barcelona s'hagi situat al capdavant dels rànquings europeus d'emprenedoria i presenti solucions centrades en les persones. "El que hem vist aquest Mobile és un focus molt important en sostenibilitat i en com la tecnologia pot ajudar a millorar la vida de les persones", ha destacat.