Europa posa fre a la publicitat personalitzada per a menors
L’Eurocambra corresponsabilitza les plataformes dels seus continguts il·legals i els reclama més transparència en els algoritmes
Categories:
L'Eurocambra ha donat llum verda aquest dijous a la llei per obligar les plataformes a retirar continguts il·lícits i a ser més transparents amb els algoritmes. Amb 530 vots a favor, 78 en contra i 80 abstencions, els eurodiputats han aprovat la seva proposta per a la Llei de Serveis Digitals, que fixa responsabilitats a les plataformes i les obliga a retirar productes i serveis il·legals. El text també inclou que els usuaris puguin rebutjar la publicitat personalitzada, la prohibició d'aquest tipus d'anuncis en el cas dels menors i que els usuaris puguin reclamar indemnitzacions per dany i perjudicis. A més a més, es pretén que les plataformes hagin de fer periòdicament avaluacions de riscos.
La nova normativa està principalment pensada per a les grans plataformes, com Google, Facebook o Twitter. De fet, la proposta dels eurodiputats deixa fora les petites empreses digitals d'algunes de les obligacions de la norma. La proposta de llei aprovada per l'Eurocambra també vol prohibir que les plataformes enganyin o condicionin els usuaris per influir en el seu comportament amb "patrons foscos".
Un cop l'Eurocambra ha donat llum verda al seu posicionament, ara la llei s'ha de negociar amb el Consell de la Unió Europea, l'altre institució legisladora, per consensuar un text comú.