‘Deep learning’ per optimitzar la producció d’embotits

El sistema adoptat per la companyia gironina J. Curós permet monitorar l’estat de les màquines i millorar-ne l’eficiència un 20%

Redacció

L'aplicació de 'deep learning' permet controlar des de la distància si els aparells de la cadena productiva estan engegats o aturats
L'aplicació de 'deep learning' permet controlar des de la distància si els aparells de la cadena productiva estan engegats o aturats | ACCIÓ

La digitalització avança amb passes cada vegada més fermes a Catalunya, obrint-se pas en tots els sectors econòmics del territori. Un dels casos més recents és el de la companyia gironina J. Curós, especialitzada en l’elaboració d’embotits, que ha implementat un nou software de monitoratge i control que els permet obtenir dades en temps real dels processos productius i augmentar-ne l’eficiència un 20%.

La tecnologia, basada en tecnologies de deep learning, ha estat instal·lada amb la col·laboració de l’empresa catalana Delsys Software, consultora acreditada per l’agència per a la competitivitat de l’empresa (ACCIÓ). La companyia en qüestió ha connectat cada aparell de la planta de producció de J. Curós, com l’embotidora i la pastadora, a un sistema que recull els seus senyals. Això permet monitorar digitalment si les màquines estan engegades, aturades o avariades, a més a més de conèixer-ne la causa.

“El nou sistema ens permet identificar els colls d’ampolla a 20 màquines de les línies de producció i saber per què s’aturen o si s’avarien. Abans, aquest procés el fèiem de forma manual i trigàvem molt temps, per tant, si en millorem l’eficiència, a la llarga millorarem la productivitat”, apunta el CEO de J. Curós, Jordi Garriga. L’empresari explica que “per establir noves mesures mètriques de monitoratge” han hagut de formar els seus empleats, creant nous perfils com “executors i de control de qualitat”.