Els ‘chief digital officers’ són els professionals digitals millor pagats a Catalunya

Les empreses del sector tecnològic busquen nous perfils amb formació en màrqueting, estratègia digital i comerç electrònic

Categories:

Redacció

Els 'chief digital officers' (CDO) aspiren a sous fixos d'entre 50.000 i 90.000 euros en empreses 'corporate'
Els 'chief digital officers' (CDO) aspiren a sous fixos d'entre 50.000 i 90.000 euros en empreses 'corporate' | Snapwire (Pexels)

La pandèmia ha accelerat la transformació tecnològica de les empreses de tot el territori, que s’han vist forçades a adaptar-se a un nou paradigma econòmic. El 70% de les companyies catalanes ha invertit recursos en aquest procés, raó per la qual el Principat s’ubica dins del top 5 en digitalització a Europa, d’acord amb l’Índex DESI. Aquesta situació també genera nous llocs de treball per a professionals especialitzats en l’àmbit digital i, entre ells, el chief digital officer (CDO) és el perfil més ben pagat a Catalunya, d’acord amb la Guía Salarial 2021 Digital & E-Commerce elaborada per Spring Professional.

En concret, els CDO més experimentats aspiren a un sou fix de 60.000 euros en start-ups, que escala fins als 90.000 en empreses corporate; unes xifres que poden augmentar dels 4.000 als 15.000 euros en variables, en funció de l’experiència i el tipus d’empresa. Aquests professionals són els encarregats de dirigir la transformació i les estratègies digitals de les empreses en les quals són contractats, i han de ser capaços de coordinar les àrees de producte, màrqueting i vendes des d’una perspectiva tecnològica. Segons els autors de l’estudi, aquests perfils els ocupen persones amb formació universitària en màrqueting i administració i direcció d’empreses, que sovint compten amb màsters o postgraus en transformació digital i e-business, entre altres especialitzacions.

En segon lloc dins l’escala salarial es troben els E-commerce managers, els màxims responsables de les vendes en línia de les companyies i encarregats de liderar les estratègies de comerç electrònic. El professional en qüestió pot arribar a ingressar fins a 50.000 euros anuals en start-ups i 80.000 euros en empreses corporate, amb variables que van des dels 3.000 als 15.000 euros. Els digital marketing managers, els growth managers i els CRM managers són els següents perfils amb sous més alts, atès que aquells especialistes amb més de 10 anys d’experiència poden arribar a cobrar fins a 60.000 euros anuals en companyies corporate.

Per la seva banda, la figura del demand generation manager és la que més ha crescut durant els darrers mesos, atès que les empreses han vist reforçada la seva necessitat per “digitalitzar el 100% dels seus impactes comercials”, segons indica Spring Professional. Malgrat que no es troba entre els 10 perfils millors pagats del sector del comerç electrònic, els demand generation managers es troben en auge i és una posició que guanyarà oportunitats en els pròxims anys.