El Tamagotchi reneix 25 anys després en forma de ‘smartwatch’
Bandai comercialitzarà el novembre la nova versió del dispositiu, que inclourà una pantalla tàctil i controls per veu
Un 23 de novembre de 1996 es posava a la venda al Japó el Tamagotchi, una joguina electrònica amb forma ovalada ideada per Aki Maita que permetia cuidar una mascota virtual amb només tres botons. El dispositiu va conquerir la canalla de tot el món i, 25 anys després, Bandai en llançarà una nova versió adaptada a les noves tecnologies, el Tamagotchi Smart, que pren la forma i les funcionalitats d’un rellotge intel·ligent.
Les dues principals novetats del Tamagotchi Smart són la incorporació d’una pantalla tàctil, que permetrà controlar les necessitats de la nostra mascota virtual, i la inclusió d’un sistema de control a través de la veu, amb el qual podrem despertar el personatge. Aquestes funcionalitats no substituiran, però, els tres tradicionals botons del dispositiu, que seguiran presents. La joguina també farà les funcions d’un rellotge intel·ligent, tals com donar-nos l’hora i ser capaç d’actuar com a podòmetre i reproductor de música.
El Tamagotchi Smart incorpora una pantalla tàctil i control per veu, a més a més de funcionalitats bàsiques d'un rellotge intel·ligent com l'hora o el podòmetre
La nova versió, que tindrà una bateria de 30 hores de durada, també incorporarà nous personatges i estils i serà compatible amb les TamaSma Cards, unes targetes que es venen per separat i serveixen per descarregar nou contingut. A més, els Tamagotchi Smart comptaran amb un mode cooperatiu a través del qual les nostres mascotes virtuals podran interactuar amb les d’altres persones. La joguina electrònica es posarà a la venda el pròxim 23 de novembre, el dia que compleix 25 anys, a un preu de 6.380 iens (uns 48,78 euros al canvi actual). Per ara es desconeix si es comercialitzarà internacionalment, com s’ha fet amb versions anteriors, o si serà un producte exclusiu per al Japó.
Bandai va comercialitzar la primera versió del Tamagotchi el 1996 al Japó, on va gaudir d’un èxit, i va exportar-lo a la resta del món el maig de 1997. A Espanya, la joguina electrònica va causar furor, i en els seus primers dies va ser capaç de vendre més de 30.000 unitats. Des del seu naixement s’han arribat a comercialitzar més de 50 models diferents del dispositiu, i el 2017 registrava 82 milions de còpies distribuides per tot el món.