Twitter torna a verificar comptes després de quatre anys
La xarxa social reprén el procés de sol·licitud de verificacions i exposa els requisits per accedir-hi
Categories:
Després de tancar la porta el 2017, Twitter ha reprès enguany el procés de verificació de comptes a través de sol·licituds individuals. Aquesta condició, representada visualment amb una insígnia de color blau al costat del nom d’usuari, permet reivindicar que el compte en qüestió pertany a la persona o institució que diu ser. Es tracta d’una eina visual que tracta de combatre possibles falsificacions de personalitats públiques i que ara torna amb noves condicions d’accés.
En concret, el nou mecanisme per a enviar sol·licituds per a verificar un compte de Twitter està destinat a sis tipologies d’individus o organismes: govern; empreses, marques i organitzacions; mitjans de comunicació i periodistes; entreteniment; esports i videojocs, i activistes, organitzadors i altres persones influenciadores. Cadascuna d’aquestes categories inclou tant a persones com a organitzacions i compta amb una sèrie de criteris propis, tot i que en tots els casos és necessari corroborar l’autenticitat de la sol·licitud amb un enllaç a la web oficial, una adreça de correu amb domini oficial o bé una fotografia d’algun document d’identificació rellevant, com el DNI o el carnet de conduir. Addicionalment, cal que el compte en qüestió compleixi totes les lleis de comportament de la xarxa social i que hagi tingut activitat en els darrers sis mesos.
El procés per a demanar verificacions començarà a estar disponible en les setmanes vinents a través dels ajustaments de l’aplicació. Des d’allà, qualsevol usuari podrà completar la sol·licitud seleccionant la categoria a la qual millor s’adiu i proporcionant la documentació d’identitat requerida. Des de Twitter alerten que el procés d’acceptació o denegació de les propostes es pot allargar fins a quatre setmanes, i que en cas de no ser acceptada, es podrà tornar a intentar després de 30 dies.