Amazing Barcelona, el ‘hub’ per digitalitzar el turisme
L’espai treballarà com un centre de dades per congregar tota la informació que genera el sector i ajudar els agents a fer més eficient la presa de decisions
Catalunya compta amb un nou hub per impulsar la digitalització del sector turístic. L’espai, anomenat Amazing Barcelona, vol convertir-se en un centre de dades que aglutini i faciliti la traçabilitat de la informació de la indústria per evitar la fuga de coneixement i posar a l’abast dels agents eines per a la presa de decisions.
L’impulsor del projecte, Turisme de Barcelona, ha anunciat en un comunicat que el projecte neix per cobrir la necessària “digitalització” del sector i per “regenerar” una indústria “fortament afectada per la crisi de la covid-19”. L’equip que integri el centre de dades tindrà un perfil tècnic i s’encarregaran d’analitzar el comportament del visitant per oferir solucions a les companyies. També es preveu la posada en marxa d’una plataforma i una aplicació per ajudar els turistes a optimitzar la seva estada a Barcelona i reduir les aglomeracions, entre altres funcionalitats.
Amazing Barcelona es troba emmarcada en el Pla de Reactivació Econòmica del Turisme Intel·ligent de la Generalitat de Catalunya i optarà als fons Next Generation. El projecte compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i de companyies com Telefónica, Vueling o el FC Barcelona, i organitzacions com la Cambra de Comerç de Barcelona.