Microsoft entra amb força al món de les IA amb la compra de Nuance
L’empresa ha pagat 19.700 milions de dòlars, la segona adquisició més alta després de LinkedIn
Categories:
Microsoft ha anunciat aquest dilluns la compra de Nuance, empresa estatunidenca especialitzada en intel·ligència artificial (IA) i sistemes de reconeixement de veu, per 19.700 milions de dòlars, un 23% superior al valor borsari de l’empresa el passat divendres. Aquesta transacció es converteix en la segona més cara de la història de la companyia fundada per Bill Gates, únicament per darrere dels 26.200 milions de dòlars pagats per adquirir LinkedIn.
“La intel·ligència artificial és la prioritat més important de la tecnologia, i la salut la seva aplicació més important”, ha expressat el CEO de Microsoft, Satya Nadella, en el tuit en què anunciava la notícia. El directiu afirma que “posarem sol·lucions d’IA a les mans de professionals per a conduir millor les preses de decisions i crear connexions més significatives”. Per la seva banda, el CEO de Nuance, Mark Benjamin, ha afirmat que necessiten “la plataforma adequada per a oferir un enfocament i una visió global als nostres clients i socis” per a permetre “connexions més personals, assequibles i efectives amb les persones”, un camí que “és clarament amb Microsoft”.
Les tecnologies de reconeixement de veu basades en el núvol de Nuance s'utilitzen al 77% dels hospitals estatunidencs
Nuance va ser fundada per Ronald Croen el 1992 i és actualment un dels principals proveïdors de software de reconeixement de veu basat en el núvol. La seva tecnologia s’empra en l’àmbit clínic per a escoltar i transcriure documents mèdics, la qual cosa permet mantenir converses d’utilitat amb els professionals de la salut. Les seves tecnologies estan sent utilitzades per més del 55% dels metges estatunidencs i pel 75% dels radiòlegs, a més de tenir presència al 77% dels hospitals del país.
Més enllà de la salut, Nuance també ha aplicat les seves tecnologies d’intel·ligència artificial a sistemes de resposta de veu interactiva (IVR), assistents virtuals i solucions biomètriques, totes elles orientades al customer engagement. La multinacional és coneguda per haver treballat en els primers models de l’assistent conversacional Siri, i també és propietària del sistema de veu Loquendo, que van adquirir el 2011.