Seat, Volkswagen, Iberdrola i el govern espanyol s’alien per fabricar bateries a Catalunya
La ministra d’Indústria anuncia que la localització serà “a prop de Martorell” i que el projecte es finançarà amb el primer PERTE
Categories:
El govern espanyol ha creat amb Seat, Volkswagen i Iberdrola un consorci público-privat per optar a fons europeus i impulsar la primera fàbrica de bateries a Catalunya. Més concretament, "a prop de Martorell", segons ha anunciat aquest dijous la ministra d’Indústria Reyes Maroto en un acte de la UGT-FICA, que no descarta l’entrada de nous socis. L’ens formarà part del primer Projecte Estratègic per la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE), que vol contribuir a la transició cap al vehicle elèctric i connectat amb la creació de les infraestructures i recursos per fabricar-lo de manera autònoma i competitiva.
La proximitat geogràfica i els terrenys buits que deixarà Nissan fan que la Zona Franca de Barcelona sigui l'espai "ideal" per ubicar aquesta planta, segons el sindicats. "Si s'ha de dur a prop de Martorell, aquest és l'espai perfecte, per espai i per la situació concreta de necessitats de reindustrialitzar", ha indicat a l'ACN el secretari general de CCOO a Seat, Rafa Guerrero.
En aquest conscorci, Seat i Volkswagen aportaran la construcció d'automòbils i Iberdrola serà l'encarregat de proveir energia renovable, així com més endavant d'hidrogen. Fonts sindicals indiquen que en el projecte inicial hi havia Movistar, que s'encarregaria de proveir connexió 5G, clau en la digitalització de processos. No s'ha donat a conèixer la participació de pimes en aquest PERTE, que han d'integrar un 40% de les entitats que participen en els projectes tractors.
Fonts del Departament d'Empresa han assegurat a l'ACN que no tenien constància que s'anunciaria la creació d'aquest consorci i han recordat que una fàbrica de bateries és una de les 27 apostes estratègiques del Govern per optar als fons europeus en considerar que "el futur de l'automoció passa inevitablement per aquí".