L’Estadi Olímpic, nou ‘hub’ del ‘sportech’
L’Ajuntament de Barcelona treballa en un projecte de conversió de l’espai per impulsar una indústria de l’esport basada en la tecnologia
Categories:
L’Ajuntament de Barcelona i l’Institut Barcelona Esport (IBE) vol convertir l’Estadi Olímpic en un nou hubdel sportech. Segons ha avançat 2PlayBook, el consistori vol situar la capital catalana com un pol de desenvolupament de la indústria a partir de la tecnologia captant projectes innovadors, talent i capital.
El projecte de conversió del que va ser un dels recintes emblemàtics dels Jocs Olímpics de Barcelona del 1992 es troba en mans de Barcelona Serveis Municipals, entitat gestora de l’espai, i té una fase encara preliminar. En una entrevista del mitjà especialitzat, el regidor d’esports, David Escudé, assenyala que es preveuen captar fons europeus destinats a la transició cap a una economia verda basada en les noves tecnologies.
Precisament l’esport és un dels sectors més afectast per la pandèmia de la covid-19, pel que Escudé ha reconegut que les administracions han de fer tot el possible per ajudar a la seva recuperació. Així mateix, ha assegurat que la indústria “ha de poder generar recursos per si mateixa” i espera que el nou hub permeti crear un ecosistema i un negoci fort.