El SAGA tanca una edició rècord amb més de 9.000 assistents

La quarta edició del saló del ‘gaming’ s’ha consolidat com el punt de trobada de les comunitats catalanoparlants vinculades al videojoc

Redacció

SAGA s’ha celebrat del 28 al 30 de novembre i ha reunit durant els tres dies de saló una setantena d’expositors entre empreses, clubs i centres formatius
SAGA s’ha celebrat del 28 al 30 de novembre i ha reunit durant els tres dies de saló una setantena d’expositors entre empreses, clubs i centres formatius | SAGA

La quarta edició de SAGA, celebrada a la Farga de l’Hospitalet del 28 al 30 de novembre, ha tancat una edició rècord amb més de 9.000 persones, prop d’un miler més que en l’edició anterior. El saló, que organitza la Plataforma per la Llengua amb suport de la Generalitat de Catalunya, s’ha consolidat com el punt de trobada de les comunitats catalanoparlants vinculades al món del videojoc. Durant tres dies, han reunit una setantena d’expositors entre empreses, clubs i centres formatius i s’han organitzat competicions de videojocs com el League of Legends o el Super Smash Bros.

El saló ha servit, a part de per competicions de videojocs, per premiar i prestigiar els millors títols del mercat que inclouen el català. El gran guanyador d’aquesta quarta edició dels Premis SAGA ha estat Neva, de l’estudi barceloní Nomada Studios, que s’ha endut el guardó a la categoria de premi al videojoc en català de l’any, al de millor art visual i al de millor disseny de so. Neva és una aventura on una guerrera, acompanyada d’una petita lloba amb poder màgics, ha de fer front a una força obscura que destrueix tot el que troba.

Altres premis destacats ha estat per a Luto, de Broken Bird Games, en la categoria de millor narrativa; mentre que en el de millor jugabilitat s’ha distingit Is This Seat Taken?, de Poti Pot Studio. Pel que fa al de més impacte social l’ha rebut Cubus Games per Lola Vendetta a la universitat de la vida i s’ha reconegut Laia Patau com a creador de l’any de contingut en català sobre gaming.

Enguany, la presència del català en els videojocs fets a Catalunya ha crescut del 64% al 74% i, pel que fa al SAGA, la presència d’empreses desenvolupadores ha crescut un 30% respecte a l’edició anterior. A part de la representació empresarial, ha tingut un paper principal pels estudiants durant el primer dia del saló, quan van passar més de 3.000 alumnes i docents de Catalunya i Catalunya del Nord. A més, s’han programat activitats destinades a les famílies, com la conferència referent a l’ús responsable del mòbil entre els infants o els videojocs en família.