Meta deixa de vendre publicitat política a la UE
La normativa de transparència limita l’ús de dades personals a les xarxes socials per personalitzar els anuncis polítics, electorals i socials
Categories:
Meta deixarà de vendre publicitat política a la Unió Europea (UE) a partir del pròxim mes d’octubre. L’anunci, fet aquest divendres pel gegant tecnològic, menciona algunes normes de transparència europees que limita l’ús de dades personals dels usuaris que les xarxes socials poden fer servir per personalitzar els anuncis sobre temes polítics, electorals i socials.
El reglament estableix certes normes sobre com les plataformes digitals han d’oferir contingut polític als internautes, amb l’objectiu de reduir el tractament de dades personals i evitar la manipulació electoral. Per la seva banda, la matriu d’Instagram i Facebook, explica que les normes exigeixen uns requisits inevitables i crea una situació complexa i d’incertesa, que eliminarà les opcions i la competència. D’aquesta manera, la companyia segueix els passos que va fer Google a finals de 2024 de deixar de vendre publicitat política a països de la UE.
Aquest no és l’únic episodi de tensió entre l’ens europeu i Meta. En l’últim any, l’empresa estatunidenca ha estat multada per infringir les normatives comunitàries antimonopoli i ha criticat durament el posicionament sobre l’oferiment de dos models diferents: amb anuncis o de subscripció. També ha suspès les funcions de la intel·ligència artificial (IA) a Europa, ja que no pot assegurar el codi de bones pràctiques que marca la llei.