El mercat mundial de telèfons intel·ligents torna a créixer després de dos anys de caiguda postpandèmica
Samsung i Apple mantenen el lideratge en vendes d’un sector on marques xineses com OPPO, Vivo, Huawei o HONOR són les que més repunten
Categories:
Bones notícies per als fabricants de telèfons mòbils. Després de dos anys de caiguda en vendes, el sector dels telèfons intel·ligents ha tancat el 2024 amb un creixement global de vendes, que varia en funció de la font consultada. D’acord amb la versió preliminar de l’estudi Market Pulse de la consultora tecnològica Counterpoint Research, la indústria ha tancat l’any amb un increment del 4%, mentre que el Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker de la consultora International Data Corporation (IDC) eleva la xifra fins al 6,4%.
L’increment arriba després de tancar un 2023 que ha esdevingut el pitjor any de la indústria en la darrera dècada, i és explicat pel director de recerca de la Counterpoint REsearch, Tarin Pathak, com una conseqüència de la millora en l’economia global: “Els smartphones continuen sent un producte essencial en la vida diària de les persones, i quan les pressions macroeconòmiques s’han reduït, el mercat ha començat a mostrar senyals de recuperació”. No ho veu de la mateixa manera el director de recerca sènior per a dispositius internacionals d’IDC, Nabila Popal, per qui el creixement demostra “la resiliència del mercat dels telèfons intel·ligents, ja que ha succeït malgrat els permanents reptes macro, les preocupacions de divises en mercats emergents, la inflació que està en marxa i la demanda tíbia”. On sí que coincideixen tots dos és en atorgar bona part del mèrit al ràpid creixement de marques xineses com OPPO, Vivo, Huawei o HONOR.
L’estudi de Counterpoint Research situa Samsung al capdavant del mercat, amb un 19% de quota de mercat i un creixement interanual d’un 1%, mentre que Apple és segona amb un 18% del mercat i un decreixement del 2%. De la marca xinesa, els investigadors remarquen l’alta demanda que han aconseguit la línia Galaxy S24 i Galaxy A, amb molt bons resultats a l’Europa occidental i els Estats Units. Per la seva banda, l’empresa de la poma no ha tingut uns resultats tan positius amb els iPhone 16, en part per la no disponibilitat d’Apple Intelligence de llançament, però ho ha compensat amb un creixement en mercats més secundaris de la companyia, com són l’Amèrica Llatina, l’Àfrica o el Pacífic. IDC, en canvi, situa Apple com a primer venedor mundial de telèfons mòbils, posició que va estrenar el 2023, amb 232,1 milions de dispositius distribuïts (un 18,7% del total), que suposa una caiguda del 0,9% respecte a l’any anterior. Samsung és segona, amb 223,4 milions de telèfons venuts, un 18% de la quota de mercat i un decreixement de l’1.4%.
En tots dos informes, Xiaomi és la gran guanyadora del 2024, ocupant la tercera posició de la classificació sectorial amb una quota de mercat del 14% per Counterpoint i del 13,6% per IDC i creixements del 12 i el 15,4%, respectivament. Una puixança que des de Counterpoint atribueixen a una reconfiguració del catàleg, a l’impuls per les opcions prèmium i a activitats d’expansió agressives. Oppo és la quarta marca en tots dos estudis, amb una quota de mercat que voreja el 8%, però divergències entre el seu rendiment del 2024: una caiguda del 8% segons Counterpoint, i un creixement de l’1,4% segons IDC. Finalment, la darrera plaça del top 5 també varia en funció de l’informe: Counterpoint hi situa Vivo, amb una porció de mercat del 8% i un creixement del 9% respecte al 2023, mentre que IDC hi col·loca la també xinesa Transsion, el principal venedor al continent africà, amb una quota del 8,6% del mercat i un destacat creixement del 12,7%.