Google i Meta, junts per captar menors d’edat amb anuncis personalitzats
Una campanya de màrqueting pretenia dirigir usuaris d’entre 13 i 17 anys de YouTube cap a Instagram, incomplint la normativa de la plataforma audiovisual
Categories:
Google i Meta haurien arribat a un acord per gestionar anuncis sobre Instagram destinats a adolescents YouTube, una acció que incompleix la normativa de la plataforma de vídeos sobre la impossibilitat de personalitzar la publicitat destinada a menors d’edat, segons el Financial Times. Tal com assenyala el diari, la campanya estava destinada a usuaris de 13 a 17 anys per traslladar el consum audiovisual de YouTube, propietat de Google, a la xarxa social d’imatges de Meta.
Amb aquest acord, Google podia progressar en el seu objectiu d’incrementar els guanys en publicitat, mentre que per a Instagram suposava una inversió en un pla per incrementar el nombre d’usuaris cap a la plataforma.
La campanya ja estava en marxa quan el fundador de Meta va assistir al Congrés dels Estats Units a principis del 2024 per demanar disculpes a les famílies dels nens que havien estat víctimes d'abusos sexuals a través de les seves plataformes.