Una caiguda global de Microsoft paralitza el 061 i Aena

Una actualització d’una eina per bloquejar programari maliciós provoca una aturada general dels serveis als núvols

Categories:

Redacció

El servei d'atenció telefònica del 061 no funciona a causa d'un problema al núvol operat per Microsoft
El servei d'atenció telefònica del 061 no funciona a causa d'un problema al núvol operat per Microsoft | Generalitat de Catalunya

Microsoft ha patit una caiguda dels serveis al núvol que ha provocat incidències arreu del món. L’origen del problema es troba en una actualització de Crowdstrike, una eina per bloquejar programari maliciós, i que s’ha manifestat amb un error que obliga a reiniciar els sistemes operats amb Microsoft Azure de forma indefinida. Segons Downdetector, les primeres interrupcions s’han registrat la nit anterior als Estats Units, però s’han anat extenent a escala global al llarg de la matinada. A Catalunya, l’atenció sanitària telefònica del 061 i els vols operats a l’aeroport del Prat són alguns dels afectats.

Crowdstrike ha notificat als seus clients que està treballant per solucionar el problema amb l’equip d’enginyers i que mantindrà informats els afectats dels avenços en la investigació.

Aturada dels serveis

El servei d’emergències mèdiques ha anunciat a través de les xarxes socials que Salut Respon no opera correctament a causa d’una incidència tecnològica. Per això, ha demanat que es faci servir el número 112 per a urgències.

En el cas de la infraestructura aèria, la incidència ha afectat Aena, de manera que ha quedat afectada tota la xarxa espanyola. La companyia ha anunciat “alteracions” per una “incidència al sistema informàtic” que podria generar retards, tot i que ha matisat que la gravetat del problema afecta de manera diferent als diversos aeroports de l’Estat.

En un comunicat, ha assenyalat la facturació de maletes s’està efectuant de forma manual, però que esperen resoldre la incidència tècnica “com més aviat millor” per reprendre l’activitat amb normalitat.

Kutxabank, Caja Laboral, Repsol o Mercedes són també algunes de les empreses que han patit la caiguda del gegant tecnològic. Malgrat que, com en el cas d’Aena, la incidència ha provocat problemes desiguals en els diversos punts operatius de les empreses arreu d’Espanya, totes elles han vist limitades l’operativa habitual.