La pandèmia genera 6.000 nous llocs de feina per a professionals digitals

Els perfils relacionats amb el ‘big data’, la programació i la gestió d’infraestructures són els més demandats

Categories:

ACN

La covid-19 ha fet augmentar la demanda d'experts en programació i en gestió de les dades
La covid-19 ha fet augmentar la demanda d'experts en programació i en gestió de les dades | CC0

El sector TIC ha creat 6.000 nous llocs de feina per a professionals digitals durant la pandèmia a Catalunya. Segons ha publicat la Barcelona Digital Talent, impulsada per la Mobile World Capital, la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i entitats de l’àmbit, els perfils relacionats amb el big data, la programació i la gestió d’infraestructures han estat els més demandats durant la crisi provocada per la covid-19.

L’increment de la cerca d’especialistes té a veure amb l’activació massiva del teletreball, una tasca que ha anat a càrrec d’enginyers tècnics de xarxes i comunicacions, tècnics de suport, administradors de serveis i xarxes, gestors d’infraestructures i gestors de servidors.

Un segon grup està format per professionals enfocats a donar resposta a noves necessitats sorgides per la irrupció de la pandèmia, com la digitalització de les cartes dels resturants. Aquesta franja la formen professionals com ara consultors específics, analistes funcionals i desenvolupadors, programadors, gestors de projectes i arquitectes de middleware, per totes aquelles empreses que han hagut d’incorporar software nou.

El tercer i últim grup està relacionat amb la gestió de les pandèmies. Durant aquests mesos, l’ús de les dades i el seu processament ha estat massiu, tant en l'àmbit hospitalari com de recerca i mobilitat. En aquest segment ha pres un paper rellevant la impressió 3D, que ha estat un suport en la fabricació de material mèdic homologat per als centres hospitalaris. Els perfils que han tingut un paper destacat en aquesta darrera categoria són analistes de dades, arquitectes, consultors i programadors de big data, administradors d'infraestructures i de les bases de dades vinculades en entorns de dades massives.