L’iPhone 12 aterra amb el 5G en tots els models
Apple aposta per un nou disseny dels seus dispositius mòbils, més qualitat en les càmeres i un impuls a les funcionalitats basades en realitat augmentada
Categories:
L’iPhone 12 ja és aquí. Un mes més tard de l’habitual, Apple ha presentat les novetats per a la tardor 2020 amb una nova gamma de dispositius mòbils que presenta dos elements clau: 5G en tots ells, i la capacitat de treballar amb realitat augmentada i amb intel·ligència artificial. És a dir, alta velocitat. Ja ho deia el títol de la convocatòria, Hola, velocitat, un preludi per a les expectatives del nou terminal, que arriba acompanyat de la versió Mini i del Pro Max, amb entre 5,4 polzades de pantalla i 6,7.
Els nous iPhone es presenten amb un disseny més ergonòmic i que trenca amb el que hem vist en versions anteriors. Aquests nous dispositius tenen, novament, unes vores més angulades que recorden l’iPad Pro i l’iPhone 5s. També es guanya espai a la pantalla després de reduir la zona superior on hi ha la càmera frontal i els sensors d’identificiació facial FaceID.
Els terminals que ha presentat Apple són també més resistents. Arriben amb una tecnologia anomenada escut ceràmic que consisteix en una capa formada per cristalls que aguanten quatre vegades més les caigudes, cops i altres perills de fer malbé el dispositiu.
Pel que fa als accessoris, arriba el carregador sense fils Magsafe. Un element que permet equilibrar la balança per a un dispositiu que, a partir d’ara, es vendrà carregador i sense auriculars. Apple ha apel·lat a una responsabilitat ambiental en la presa de la decisió.
El prèmium dels Pro
En els models Pro del telèfon, s’ha incorporat un sensor LIDAR per potenciar noves experiències de realitat augmentada, millorar l’enfocament en escenes de poca llum i, entre altres, construir un mapa de la zona. Les seves càmeres, a més, permeten gravar en 4K a 60 imatges per segon en HDR Dolby Vision.
L’iPhone 12 estarà disponible a partir del 23 d’octubre des de 909 euros, mentre que la versió mini sortirà el dia 13 de novembre des de 809 euros. En el cas del Pro, també es podrà adquirir a finals d’aquest mes per 1.159 euros; i el Pro Max, a partir de novembre per 1.259 euros.