La despesa mundial en apps supera els 25.000 milions d’euros
Els ingressos de Google Play i l’App Store en el tercer trimestre del 2020 superen en un 32% les xifres de l’any anterior
Categories:
La despesa mundial aplicacions mòbils ha superat els 25.000 milions d’euros durant el tercer trimestre del 2020, un 32% més que en el període anterior. Segons les dades de Sensor Tower, la tendència a l’alça de les compres a Google Play i l’App Store també ha tingut un bon estiu, quan en conjunt han sumat 36.500 milions de descàrregues d’apps, un 23,3%. Ambdues xifres superen el 24% i un 9% respectivament els resultats obtinguts entre 2018 i 2019, que la consultora atribueix a l’impacte de la covid-19.
L’App Store ha sumat 16.200 milions d’euros, un 31% més que entre juny i agost de l’any anterior, mentre que Google s’ha situat en els 8.800 milions d’euros, amb un augment del 33,8%. Pel que fa al nombre de descàrregues, la segona lidera les estadístiques amb 28.300 compres (+31%) davant els 8.200 milions d’instal·lacions de la companyia de la poma (+2,5%).
TikTok arrasa
TikTok s’ha posicionat com l’app més descarregada fora del sector dels videojocs. Un bon resultat malgrat el veto dels Estats Units a l’Índia, que suma un creixement del 800% interanual.
La segona aplicació més buscada és Youtube, amb uns ingressos un 59% superiors, i Tinder, amb un 5% més de despesa per part dels usuaris. Tencent Video i Disney+ són la quarta i cinquena apps mòbils.
En el camp dels videojocs, la despesa s’ha incrementat en un 26,7% i ha registrat uns ingressos de gairebé 18.000 euros. Apple ha aplegat uns guanys de 10.500 milions d’euros, un 24% més que en el tercer trimestre del 2019, i Google s’ha situat en poc més de 7.200 milions d’euros, un 30,8% més.
Pel que fa als estudis, els jocs Honor of Kings i PUBG Mobile són el primer i segons més demandat pels usuaris. Pokémon Go és el tercer, seguit de Roblox i Coin Master. Tots cinc jocs han sumat una despesa de prop de 2.000 milions d’euros, un 12% del total.
En aquest cas, Google Play és la principal porta d’entrada al mercat dels videojocs, amb un 36,8% més d’ingressos que el situen en poc més de 1.000 milions d’euros. L’App Store, per contra, ha vist reduir un 4,2% les instal·lacions a causa de la caiguda de l’interès a la Xina.