El comerç electrònic augmenta un 11,6% els seus ingressos

La venda en línia obté 12.200 MEUR de facturació en el primer trimestre del 2020, i situa els viatges i els operadors turístics com les activitats principals

Categories:

Redacció

El comerç electrònic ha facturat 12.200 milions d’euros el primer trimestre del 2020
El comerç electrònic ha facturat 12.200 milions d’euros el primer trimestre del 2020 | Pixabay

El comerç electrònic ha facturat 12.200 milions d’euros el primer trimestre del 2020 a Espanya, un 11,6% més que en el mateix període de l’any anterior. Segons l’últim informe de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), els sectors amb més ingressos han estat les agències de viatges i els operadors turístics (12,5%), les aerolínies (7,1%) i la moda (6,6%). La previsió és que, en els mesos posteriors i amb l’esclat de la pandèmia, les vendes en línia augmentin, però que les activitats vinculades al turisme hagin patit una forta caiguda.

En total, s’han registrat 226 milions de transaccions, un 11,4% més que ene l 2019, i amb els jocs i les apostes al capdavant amb un 6,5% del total. Un 49,2% de les compres s’han fet a botigues amb seu fiscal a l’Estat espanyol, i la resta, a l’estranger. En el cas del comerç electrònic nacional, un 66% han estat compradors de la Unió Europea i dues terceres parts de les vendes han anat cap a productes i serveis de turisme. Les vendes des de fora han generat de 6.215 milions d'euros d’ingressos.