Els fabricants de càmeres creen una signatura digital per garantir l’autenticitat de les fotografies
Sony, Canon i Nikon s’alien per implementar sistemes contra les imatges ‘fake’ als seus aparells
Categories:
Les tres principals marques fabricants de càmeres fotogràfiques, que representen el 90% del mercat actual, han decidit de manera conjunta incloure una signatura digital integrada a les imatges capturades que permetrà comprovar-ne la veracitat. Sony, Canon i Nikon han desenvolupat un sistema que persistirà malgrat que es retoqui o es modifiqui la fotografia i que inclourà informació fins ara emmagatzemada a les metadades, com ara la data, la localització i l’autoria.
Nikon llançarà càmeres 'mirrorless' (les anomenades compactes, que no disposen de mirall ni visor òptic) amb tecnologia d'autenticació, dissenyades per a fotògrafs professionals i periodistes. Sony desplegarà actualitzacions de firmware per a tres càmeres SLR (Reflex, d’un sol objectiu) que permetran incorporar les firmes digitals a les fotos, i està treballant per afegir aquesta eina als vídeos. Canon, per la seva banda, posarà a la venda una nova càmera amb la signatura digital a principis d’any i difondrà una app de gestió de fotos que serà capaç d’indicar quines han estat preses per humans.
A més de tot això, les tres companyies crearan una aplicació web que, sota el nom de Verify, servirà per pujar imatges i verificar-les automàticament de manera gratuïta, mostrant totes les dades registrades a la nova forma digital. La mateixa filosofia, però a la inversa, que SynthID, el recurs desenvolupat per Google per identificar fotografies creades per intel·ligència artificial mitjançant una marca d’aigua als píxels que es manté inalterable encara que es facin servir filtres o s’editi de qualsevol manera.