La Xarxa+, la primera OTT catalana de proximitat
La XAL presenta una plataforma audiovisual gratuïta que combina el directe i el contingut sota demanda amb especial atenció als esports i les tradicions locals
Categories:
La Xarxa Audiovisual Local (XAL) ha llançat aquest dimarts La Xarxa+, una plataforma OTT gratuïta que engloba els continguts produïts per més de 30 canals de televisió i ràdio locals de Catalunya. El servei és definit pels seus impulsors com un híbrid entre les aplicacions de vídeo sota demanda per streaming, com Netflix o Filmin, amb les emissions en directe que els mitjans que aglomera emeten a través de la TDT.
La Xarxa+ ofereix les graelles completes dels canals de televisió locals, que es podran consumir en directe o a la carta, amb un període de set dies després de la seva emissió. Això també s’aplica a l’àudio, amb continguts emesos per les emisores locals que participen a la XAL i també els seus pòdcasts, una novetat en el món de les OTT televisives. La voluntat és que el contingut “local i de km 0 incrementi el seu àmbit d’influència”, segons ha declarat la directora de continguts del servei, Joana Vallès, així com augmentar la seva accessibilitat al públic general, més enllà del radi d’influència de cada mitjà individual.
La plataforma arranca amb un catàleg que s’acosta als 2.000 continguts televisius a la carta i que aglomera un total de 152 pòdcasts, tots ells seleccionats de l’arxiu de les televisions i ràdios participants. La intenció és anar ampliant l’oferta de manera “moderada”, a raó de 10 nous continguts setmanals de qualitat, ja que no volen que La Xarxa+ es converteixi en un “mer repositori”. Pel que fa a les temàtiques, l’esport és el gran protagonista, amb una cartera de transmissions i espais en directe de tota mena de competicions de patinatge artístic, futbol, bàsquet o handbol, tant professionals com de categories infantils. També es reservarà un espai destacat al món dels castells, amb diverses diades històriques, documentals i transmissions en directe. Finalment, la plataforma pararà especial atenció a les tradicions catalanes, com La Patum de Berga o l’Aquelarre de Cervera.
La nova OTT neix com un substitut de la plataforma XALA!, una eina de pagament que ha arribat a comptar amb gairebé 100.000 usuaris registrats, i que estava especialitzada en continguts castellers i esportius. El desenvolupament de La Xarxa+ ha tingut un cost de 2,8 milions d’euros, que han estat finançats íntegrament per la Diputació de Barcelona, entitat que rebrà un ajut de 625.000 euros provinents dels fons europeus Next Generation destinat a impulsar el nou servei.