Revolució a Les Glòries amb tecnologies sud-coreanes d’última generació
Cinc ‘start-ups’ asiàtiques posen a prova les seves innovacions amb els assistents al centre comercial
Categories:
El centre comercial Les Glòries de Barcelona ha estat l’escenari escollit per cinc start-ups sud-coreanes per instal·lar-se durant tres mesos i testejar projectes de realitat augmentada, tecnologia 3D i energies renovables als equipaments de l’establiment. Les empreses van arribar a la capital catalana durant el mes de juny i preveuen quedar-s’hi fins al mes de setembre, temps durant el qual seguiran desenvolupant tecnologies d’última generació.
La iniciativa forma part del programa de l'Agència de Negocis de Seül (SBA, per les sigles en anglès) i l'Associació de Comerç Internacional de Corea (KITA, per les sigles en anglès), que promouen el desenvolupament d'aquests projectes en diferents ciutats del món. Els emprenedors han escollit Barcelona com la porta d'entrada a Europa, facilitant així les connexions comercials i econòmiques entre Corea i l’Estat espanyol.
Una de les apostes més cridaneres pel públic és la de la companyia emergent DoubleMe, que ha desenvolupat una aplicació anomenada TwinWorld que utilitza la realitat augmentada per convertir un espai (en aquest cas, la planta -1 de Les Glòries) en un ambient submarí. Els visitants poden descarregar-se l’app a través dels codis QR disponibles a l’estand de l’empresa, a través de la qual poden visualitzar els entorns marítims i dissenyar els seus propis animals aquàtics, que se sumaran a la resta de criatures.
Qui també aposta per la realitat augmentada és MyungJiKorea, una companyia especialitzada en l’aplicació d'aquesta tecnologia en parcs d’atraccions, videojocs i espectacles, i que ha dissenyat un photocall que els usuaris poden utilitzar per fer-se fotografies amb efectes especials. Per la seva banda, MOPIC Labs utilitza la tecnologia 3D per crear cartells publicitaris immersius sense la necessitat de recórrer a la realitat virtual. Ecube Labs aposta per la recollida intel·ligent de residus amb uns contenidors que permeten fer un seguiment de tot el procés de reciclatge, mentre que The Blessed Moon ha ideat Beauty-on-the-go, una marca de cosmètics que busquen “maximitzar la bellesa natural” i que es comercialitzen en un quid compacte de la mida d’un pintallavis.