Tòquio 2020, els “Jocs d’internet”

Les Olimpíades superen per més del doble les hores d’emissió per internet que va registrar Rio 2016

Categories:

Redacció

L'atletisme, el bàsquet, el beisbol i el futbol han registrat els pics màxims d'audiència dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020 en el vídeo en 'streaming'
L'atletisme, el bàsquet, el beisbol i el futbol han registrat els pics màxims d'audiència dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020 en el vídeo en 'streaming' | Free-Photos (Pixabay)

La tecnologia ha tingut una presència prominent als Jocs Olímpics de Tòquio 2020, des de la implementació de sistemes d’intel·ligència artificial per analitzar les competicions fins a l’ús de càmeres en 360 graus, d’eines de reconeixement facial per substituir els antics controls d’identificació personal i de vehicles autònoms per transportar els esportistes. La digitalització ha arribat també al visionament de l’esdeveniment, i és que la darrera edició de les Olimpíades han acumulat més de 500 milions d’hores de vídeo en streaming per internet, segons ha informat la proveïdora Akamai, una xifra que supera en més del doble les 234 milions d’hores que van emetre els Jocs de Rio 2016.

El darrer dia dels Jocs Olímpics, en què es van celebrar fins a 35 esdeveniments de medalles diferents, va registrar el pic màxim d’audiència de l’esdeveniment. D’entre totes les competicions, els enfrontaments més vistos van ser les finals de disciplines com el futbol, el bàsquet, el beisbol i l’atletisme, que van assolir un total de 10 Tbps de tràfic web. Aquesta xifra supera amb escreix la dada màxima de la darrera edició de les Olimpíades, que va quedar-se en els 4,5 Tbps.

Malgrat que la fita no supera els 35 Tbps màxims que va aconseguir la final de la darrera Eurocopa de futbol, que fa enfrontar les seleccions d’Itàlia i d’Anglaterra aquest juliol, el públic dels Jocs va ser consistent diàriament durant diverses hores del dia, mentre que la competició de futbol es va concentrar en un període de dues hores. Amb tot, el Campionat d’Europa de Futbol va aconseguir un seguiment global més elevat que Tòquio 2020, amb un total de 578 milions d’hores de vídeo en streaming, sempre d’acord amb les dades d’Akamai.