Els programadors destinen sis hores a la setmana a solucionar errors de codi
El deute tècnic afecta profundament en l’eficiència dels desenvolupadors i és la causa principal d’errors i problemes de qualitat
Categories:
Augmentar la productivitat és una idea clau assentada en les ments empresarials, però voler forçar aquesta eficiència a partir de la reducció d’inversions pot acabar generant costos addicionals. És el que es coneix, en el món del desenvolupament, com a deute tècnic, una tendència present en el sector i que preocupa als seus professionals. D’acord amb un informe de StepSize, els programadors inverteixen una mitjana de sis hores setmanals a solucionar errors de codi, una problemàtica generada per processos que prioritzen la velocitat de codificació per davant de la qualitat.
L’estudi s’ha realitzat a partir de més de 200 entrevistes a enginyers, caps d’enginyeria i CTOs sobre les seves empreses corresponents. Més de dos terços dels professionals consultats creuen que aquesta metodologia de treball provoca errors, bugs i problemes de qualitat, i un 63% assevera que alenteix el ritme de treball. Així mateix, aquestes polítiques laborals també tenen el seu efecte en els treballadors, i és que més de la meitat de les persones consultades afirma que el fet d’haver d’invertir temps per a solucionar errors de codi afecta la moral dels equips, que es veuen forçats a prioritzar noves característiques davant d’un treball de manteniment vital que els ajudaria a millorar la velocitat i l’experiència de treball.
Un problema concentrat en el ‘back-end’
“Les empreses han d'identificar les peces clau del deute tècnic que s’interposen en el compliment dels seus objectius, els costen incomptables hores d’enginyeria en pèrdues de productivitat i són la causa principal d’errors que afecten l’experiència del client”, opina el CEO i cofundador de StepSize, Alexander Omeyer. Els desenvolupadors enquestats tenen clar que aquesta problemàtica s’ha de solucionar, i un 66% creu que treballaria el doble de ràpid si la seva empresa implementés processos per identificar i solucionar el deute tècnic.
L’informe de StepSize identifica el back-end com l’àmbit on es concentra el nombre més gran d’errors tècnics, fins a un 61% del deute tècnic, especialment en els punts finals del servidor web. Les aplicacions i les pàgines web acumulen un 40% de les problemàtiques, mentre que la infraestructura representa el 32% i els models de dades ORM, el 22%.