El DNI 4.0 entrarà en vigor el 2 d’agost

La versió digital del document d’identitat podrà utilitzar-se amb el mòbil a través d’una aplicació gratuïta

Categories:

Redacció

El DNI 4.0 incorpora un xip per augmentar l'emmagatzematge i podrà ser utilitzat des d'una aplicació gratuïta per mòbils
El DNI 4.0 incorpora un xip per augmentar l'emmagatzematge i podrà ser utilitzat des d'una aplicació gratuïta per mòbils | @interiorgob

El Ministeri d’Interior del Govern espanyol ha anunciat que el DNI 4.0, la versió digital del document d’identitat que podrà utilitzar-se des de telèfons intel·ligents, entrarà en funcionament el pròxim 2 d’agost. Aquesta nova versió del sistema ha tingut un pressupost de 6,5 milions d’euros i permetrà a la ciutadania poder identificar-se sense la necessitat de dur físicament la targeta de plàstic, a més d’augmentar la seguretat.

El nou document està format per dos elements clau. En primer lloc es troba el xip, que comptarà amb arquitectura ARM Cortex M i millorarà la capacitat d’emmagatzematge. D’altra banda, el nou DNI anirà acompanyat d’una aplicació gratuïta per a dispositius mòbils que permetrà signar documents de manera electrònica i acreditar la identitat digital en qualsevol portal que ho requereixi. Addicionalment, el ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha assegurat que aquesta evolució del certificat d’identitat permetrà accelerar les renovacions dels documents a través de la reducció del temps d’espera.

El DNI 4.0 només s’emetrà en dues llengües oficials de la Unió Europea, una de les quals serà el castellà i l’altra quedarà a l’elecció del ciutadà, de manera que no es trobarà disponible en català. El nou certificat substituirà el DNI 3.0, que incorporava com a principal innovació la tecnologia NFC per certificar la identitat a través de dispositius electrònics. Aquest nou document va en la línia del projecte d’Identitat Digital Europea de la UE, un “moneder digital” que vol unificar tots els documents personals en una única aplicació i pretén començar a testejar-se l’octubre de 2022.