Els espanyols dediquen 35 minuts al dia a YouTube

La plataforma de Google representa el 10,6% del consum audiovisual a Espanya, que segueix liderat clarament per la televisió

Categories:

Redacció

YouTube és especialment popular entre els joves de 18 a 24 anys, que consumeixen una mitjana d'una hora i quart diària de continguts a la plataforma
YouTube és especialment popular entre els joves de 18 a 24 anys, que consumeixen una mitjana d'una hora i quart diària de continguts a la plataforma | Pixabay

La població espanyola va consumir una mitjana de cinc hores i mitja de contingut audiovisual al dia durant el mes de març, de les quals 35 minuts corresponen a YouTube, d’acord amb el darrer informe elaborat per la consultoria digital Barlovento Comunicación. Aquestes dades suposen una lleugera davallada respecte a les xifres globals del mes de febrer, que registraven 20 minuts més de consum.

La televisió lineal segueix liderant clarament el panorama audiovisual, representant el 74,7% del temps de visualització, mentre que YouTube conforma ja el 10,6% del consum de continguts, elevant-se a la segona posició del podi amb una mitjana de 35 minuts diaris. Els espanyols dediquen una mitjana de 26 minuts al dia a donar-li altres usos a la televisió, mentre que la resta de continguts a internet i l’ús de la televisió en diferit ocupen 13 i 10 minuts respectivament.

Els espanyols van consumir una mitjana de cinc hores i mitja de continguts audiovisuals el març de 2021
Els espanyols van consumir una mitjana de cinc hores i mitja de continguts audiovisuals el març de 2021 | Font: Barlovento Comunicación

Les dades canvien radicalment entre els joves de 18 a 24 anys, en què la televisió segueix liderant, però només amb un 40,4%, mentre que YouTube puja fins al 34,8%, representant una hora i quart de visionat diari. La resta d’usos d’internet també pateix un increment notable, passant del 3,9% en el públic global al 14,1% entre els joves. Cal tenir en compte, això sí, que segons l’estudi els joves consumeixen molt menys contingut audiovisual que el global de la població, ja que la mitjana diària cau a les tres hores i mitja per persona. A l’altre costat de la balança trobem la franja dels majors de 55 anys, que són els majors consumidors d’audiovisual al país, amb més de sis hores i tres quarts de visionat, però que només dediquen 15 minuts diaris a YouTube.

L’informe de Barlovento, anomenat El Rosco del Consumo Audiovisual, recull les dades mensuals de Kantar i Comscore per tal de reproduir una panoràmica del consum audiovisual agregat a Espanya a través d’una mètrica compartida per ambdós estudis, el nombre de minuts diaris per persona.