Cocopool, la plataforma que lloga la teva piscina per hores
La ‘start-up’ catalana permet buscar espais privats en pocs passos per a tota mena de celebracions
Categories:
Arriba l’estiu i busques una piscina tranquil·la per relaxar-te només amb els teus amics o vols organitzar una festa d’aniversari privada, dues coses que no són tan fàcils d’aconseguir si cap dels membres del grup disposa d’aquest espai. Com a solució a això va néixer el 2022, la plataforma catalana Cocopool, que permet gaudir de piscines i jardins de particulars per hores. Amb una interfície molt semblant a altres webs molt conegudes, com Airbnb o CouchSurfing, ofereix resultats a prop de l’usuari en pocs segons, alhora que ofereix la possibilitat als amfitrions de publicar anuncis sense destinar-hi massa temps.
“En menys de cinc minuts, una persona pot penjar la seva piscina o espai a la plataforma”, explica el cofundador i director de producte, Edgar Granados, “és suficient en omplir una sèrie d’apartats, com la descripció o les fotografies, i que es validi el procés”. Un cop registrat i visible per la resta d’usuaris, els propietaris poden acceptar i rebutjar reserves, establir unes normes específiques d’ús –com menjar, beure o accés pels nens– i, en cas d’acceptar una petició de reserva, xatejar directament amb els banyistes.
Els propietaris, des de la plataforma, poden acceptar les reserves, establir unes normes específiques i xatejar amb els banyistes
Pel que fa als usuaris, Cocopool es presenta com un cercador senzill, on, des d’un principi s’ha d’introduir la ubicació, la data i el nombre de persones. A partir d’aquí, s’obre un mapa amb les diferents piscines disponibles, on es pot consultar la població on s’ubica, el preu i altres detalls que poden ser d’interès, com la capacitat màxima, els extres inclosos –com dutxes, vestuaris o hamaques–, les normes d’ús, les fotografies o el nivell de privacitat. Un cop escollida l’opció, es pot iniciar la reserva o contactar directament amb l’amfitrió per fer algunes consultes.
Més de 850 piscines registrades
Actualment, la plataforma disposa d’unes 850 piscines de mitjana, tot i que l’objectiu és arribar al miler abans d’acabar l’any. El perfil d’amfitrió, segons Granados, són “propietaris d’entre 35 i 50 anys que acostumen a utilitzar el primer habitatge, cosa que facilita tot el procés, ja que també és necessari fer un check-in i donar la benvinguda, entre d’altres”. A més a més, afegeix que “en un principi, no acostumen a ser piscines de molt alt estànding, tot i que ja tenim de tot, i la majoria dels propietaris utilitzen els ingressos per millorar els espais, com afegir una barbacoa o construir uns lavabos exteriors”. Pel que fa als banyistes, el perfil és més variat, de més de 25 anys i fins i tot de 60, però amb cert poder adquisitiu. “Normalment, lloguen piscines grups de fins a 12 persones i hi estan unes sis hores”, apunta el cofundador, “el més habitual és veure com se celebren teambuilding d’empreses, aniversaris o festes de naixement”.
Edgar Granados: “De mitjana, les reserves de les piscines són per a grups de fins a 12 persones i hi estan unes 6 hores en total”
Cocopool funciona a tot l’estat espanyol, i està present en moltes ciutats de Catalunya, com Barcelona, Girona, Tarragona, Salou, Lloret de Mar, Mataró, Calafell o Tortosa. Ara per ara, les reserves es poden fer a través del seu lloc web, ja que no disposa d’aplicació per a mòbils; on té presència la intel·ligència artificial (IA) en tasques com l’atenció al client, prioritzant i catalogant les demandes més urgents i, fins i tot, disposant d’un xat d’IA que té la capacitat de contestar per ell sol.
Espais tancats i jardins
No només el servei de l'empresa emergent catalana es limita al lloguer de piscines, sinó que també incorporen jardins, que es poden reservar durant tot l’any. “En les pròximes passes del projecte, volem incorporar els espais tancats, com locals o sales de festa”, detalla Edgar Granados. També assenyala que “tot i que ja estem consolidats a l’estat espanyol com a primera plataforma d’aquesta tipologia, volem ampliar la nòmina de piscines i s’espais per poder fer el salt a altres països d’Europa, com ara Itàlia”.