IBM introdueix la intel·ligència artificial a Navantia

Les noves solucions ajuden a reforçar els productes i els processos interns de l’empresa

Redacció

Navantia utilitzarà la tecnologia d'IBM per a millorar els seus productes
Navantia utilitzarà la tecnologia d'IBM per a millorar els seus productes | Navantia

Navantia ha pactat amb l'empresa IBM, especialitzada en tecnologia i consultoria, per a poder modernitzar els seus serveis i operacions globals mitjançant la intel·ligència artificial. Es crearan solucions que serviran per reforçar els seus productes, processos interns i la capacitació dels seus treballadors.

Entre les accions que sorgiran de la col·laboració entre les dues empreses hi ha la integració d’un assistent virtual per a la presa de decisions del comandament de la fragata. A més d’un sistema de reconeixement d’embarcacions per a poder identificar-les ràpidament. Ambdues solucions tenen per objectiu millorar la seguretat de les activitats essencials marítimes.

Navantia també farà ús dels serveis IBM Garage. Es beneficiarà dels coneixements dels seus experts i podrà utilitzar noves metodologies com Design Thinking i Agile, amb els quals tindrà la possibilitat de crear prototips o productes mínimament viables.

La intel·ligència artificial és un dels eixos principals del pla de transformació digital de la companyia Navantia. Les mesures que s’implementen com a part d’aquest projecte abasten diverses àrees, com el disseny o la enginyeria, de forma que impulsa la creació de serveis i productes de major valor.