BrainFocus, el programari que detecta l’origen de les crisis epilèptiques

Investigadors de la UPC dissenyen un ‘software’ que interpeta les dades recollides per elèctrodes al cervell i que facilita la localització dels punts crítics

Categories:

Redacció

BrainFocus automatitza la recollida i interpretació de les dades
BrainFocus automatitza la recollida i interpretació de les dades | CC0

Investigadors de la Universitat Pompeu Fabra treballen en un programari informàtic capaç de detectar el lloc exacte al cervell on s’originen les crisis epilèptiques. La solució, anomenada BrainFocus, permet estalviar fins a un 90% del temps que els professionals mèdics dediquen a localitzar la zona, un procediment necessari per als afectats que requereixen d’intervencions quirúrgiques quan no responen al tractament farmacològic.

El sistema es basa en la implantació de fins a 150 elèctrodes profunds al cervell que capten les dades necessàries. Fins al moment, els neuròlegs havien de revisar-les per interpretar en quin punt s’origina cada crisi, mentre que el programari permet automatitzar la tasca. A més a més, mostra una representació gràfica de l’activitat registrada a cada elèctrode implantat, de manera que els metges poden interpretar-la fàcilment i obtenir informació que, amb els procediments actuals, resulta imperceptible.

Al capdavant de BrainFocus es troben Manel Vila-Vidal i Adrià Tauste Campo, tots dos membres del grup de recerca en Neurociència Computacional del Center for Brain and Cognition (CBC). La recerca s’ha finançat amb una contribució del programa UPF INNOValora -cofinançat per la Generalitat de Catalunya i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)- i el suport de CaixaImpulse Validate.

Etiquetes