TRAM recull les dades dels seus usuaris per millorar el servei

L’internet de les coses i el big data són les eines clau per aquesta millora en el servei

Categories:

Redacció

TRAM recull i estudia les dades dels usuaris amb l'objectiu de millorar els seus serveis
TRAM recull i estudia les dades dels usuaris amb l'objectiu de millorar els seus serveis | TRAM

TRAM ha engegat una nova estratègia de recopilació de les dades d'origen i de destí dels viatgers amb l'objectiu d'estudiar els recorreguts i així millorar el servei. L’empresa de transport ha implementat un sistema basat en l'Internet de les coses que recull tota la informació big data per fer prediccions en un futur i adaptar el servei a la demanda de la ciutadania.

L'objectiu és captar mitjançant els senyals wifi dels mòbils dels passatgers les entrades i sortides del tramvia, la durada del trajecte i la seva geolocalització -les parades de cada línia-. Tota aquesta informació big data queda registrada de forma anònima, ja que encara que s'extregui dels dispositius mòbils dels usuaris, no es planteja obtenir dades personals com nom o número de telèfon.

Aquest projecte compta amb el suport del centre tecnològic Eurecat i la start-up catalana Air-Fi, que han aportat la tecnologia necessària per a l'establiment d'aquest nou sistema.