La UE llança un primer paquet d’ajuts de 140 MEUR per desplegar la IA en el sector públic

La Comissió Europea vol arribar a invertir 1.300 milions fins al 2027 per impulsar les tecnologies crítiques i reforçar la sobirania tecnològica de la institució

Categories:

ACN

Una de les quatre partides presentades està destinada a tirar endavant acadèmies especialitzades en la tecnologia quàntica, la IA i el món virtual
Una de les quatre partides presentades està destinada a tirar endavant acadèmies especialitzades en la tecnologia quàntica, la IA i el món virtual | Comissió Europea

La Comissió Europea, el principal òrgan executiu de la Unió Europea (UE), ha posat en marxa un primer paquet de 140 milions d’euros (MEUR) en ajudes directes per accelerar el desplegament d’intel·ligència artificial (IA) en diferents àmbits, com el sector públic o l’agroalimentari. Entre les mesures anunciades aquest dimarts, també hi ha la promoció de la formació digital i la lluita contra la desinformació.

Segons ha informat l’entitat europea a través d’un comunicat, s’han obert quatre convocatòries dins del marc del Programa Europa Digital i es preveu invertir un total de 1.300 milions fins al 2027 per contribuir a impulsar les tecnologies crítiques i reforçar la sobirania tecnològica de la UE. La presentació de propostes estarà oberta durant tres mesos i es tancarà el pròxim 2 de setembre.

Dels 140 MEUR anunciats, 55 es destinaran a processos per introduir la IA generativa dins l’administració pública, al sector alimentari i a donar suport a accions de l’àmbit dels semiconductors i els espais de dades. Una altra de les convocatòries contempla 27 MEUR d’inversió per tirar endavant quatre acadèmies per la formació en tecnologies quàntiques, IA i món virtual. Les altres dues partides, d’11 i 47 milions respectivament, tenen com a finalitat,  per una banda, expandir la xarxa europea de hubs d’innovació digital; i, per a l’altra, millorar l’ús de les noves tecnologies digitals i promoure un internet segur als centres europeus.