Supernova, la xarxa social que destina els ingressos a causes benèfiques

La plataforma digital es presenta com una “alternativa ètica” a les principals xarxes socials

Categories:

Redacció

 La plataforma té la premissa de ser un espai lliure de discursos d'odi i que premia les causes social
La plataforma té la premissa de ser un espai lliure de discursos d'odi i que premia les causes social | Supernova

Supernova és una xarxa social sense ànim de lucre que destina el 60% dels ingressos publicitaris a organitzacions i causes benèfiques globals. Els ingressos es distribueixen d'acord amb les preferències dels usuaris, que poden escollir projectes relacionats amb el canvi climàtic, el benestar animal, les causes d'emergència, la salut i el benestar, l’ajuda a les persones sense llar, els drets humans i la neteja dels oceans. Aquesta dinàmica permet a les persones decidir a quines problemàtiques contribueixen i formar part dels moviments que actuen per posar-hi solució.

El progrés de les donacions en les quals els usuaris han participat, es poden consultar en qualsevol moment des de la mateixa plataforma. A més a més, hi ha una icona de globus terraqüi, on es pot comprovar quin està sent l’impacte que està tenim l’aplicació arreu del món. En clicar sobre aquesta icona, s’obre un desplegable de totes les organitzacions on es pot veure el percentatge de cadascuna de les caues socials.  

Els ingressos que genera l’aplicació es destinen a organitzacions benèfiques segons les preferències dels usuaris

Convertir el suport de les publicacions en donacions

La plataforma es defineix com “una alternativa ètica” a xarxes socials més consolidades com Instagram, Facebook o X. L’usuari hi pot publicar missatges públics, enviar comunicacions privades, seguir altres comptes i escollir si manté el perfil obert o el configura amb un accés restringit. Presenta una interfície intuïtiva i que segueix l’arquitectura d’altres espais d’ús social digital coneguts, però els seus m’agrada apareixen com un gràcies i serveixen per indicar que una publicació ha contribuït a millorar el dia dels usuaris.

Quan un usuari fa gràcies a una publicació d'un altre membre, està donant suport a la causa benèfica. D’aquesta manera, el contingut que obtingui més reconeixement, guanyarà una porció dels ingressos del denominat fons d’acció Supernova. Com més suport rebi, més possibilitats tindrà la causa de ser escollida per rebre diners. No obstant això, només ho podran fer aquells usuaris que hagin aconseguit els punts necessaris, que s'obtenen en fer servir l'aplicació. Fins al moment, la plataforma ha sumat un total de 781.000 gràcies en tots els continguts.

En la seva operativa d’allunyar-se d’altres gegants, aquest espai social elimina de manera immediata qualsevol publicació que incompleixi les normes. En el cas que els membres de la comunitat adverteixin que un d'ells opta per molestar i increpar altres usuaris, s'encarrega d'enviar-li un avís perquè es moderi. Això pot passar fins a dues vegades, mentre que la tercera té com a resultat l'expulsió.

Creada pel publicista Domminic O’Mera el 2021, Supernova està disponible a Android, que ja acumula 1.000 descàrregues, i a iOS. La plataforma només opera en anglès i té 11.000 seguidors.