La premsa espanyola acusa Meta de dominar el mercat publicitari de manera deslleial
Una vuitantena de mitjans demanden el gegant tecnològic per obtenir dades segmentades dels usuaris vulnerant la normativa europea
Categories:
La premsa espanyola ha desfermat la guerra contra Meta, amb el pastís de la publicitat com a teló de fons. L’Asociación de Medios de Información (AMI), en representació de 83 mitjans, ha presentat una demanda contra Meta per l’incompliment de la normativa europea de protecció de dades entre maig de 2018 i, com a mínim, aquest passat mes de juliol. Segons l’AMI, Meta ha ignorat el requisit pel qual els ciutadans han de consentir expressament l’ús de les seves dades perquè s’elaborin publicitats personalitzades, circumstància que els atorga un avantatge competitiu dins el sector.
Els demandants consideren que el 100% dels ingressos del gegant tecnològic derivats de la venda de publicitat segmentada són “il·legítims” i reclamen una indemnització de 550 milions d’euros. “Meta ha construït la seva posició de domini al mercat menyspreant la normativa que protegeix el dret fonamental a la intimitat dels ciutadans europeus i generant un perjudici evident als mitjans d’informació espanyols fins al punt de posar en risc la seva sostenibilitat i, per extensió, la qualitat democràtica del país”, ha expressat el director de l’AMI, José Joly Martínez de Salazar.
Paral·lelament, l'AMI ha fet una crida als anunciants del sector públic i privat perquè “confiïn les seves campanyes de publicitat a mitjans segurs, fiables i responsables, respectuosos amb els drets dels ciutadans i que apostin per fomentar la qualitat democràtica d'Espanya”.