Bold inverteix 25 MEUR per potenciar la fabricació de bateries elèctriques per avions
La companyia catalana ampliarà la fàbrica de Montmeló, contractarà 100 nous enginyers i obrirà una planta als Estats Units
Categories:
L’empresa catalana Bold planifica invertir 25 milions d’euros per impulsar el desenvolupament i producció de bateries elèctriques, especialment aquelles destinades a avions. La companyia reforçarà la seu de Montmeló (Vallès Oriental), que va posar en marxa l’any passat, amb nous laboratoris i la contractació d’un centenar d’enginyers, i obrirà també una fàbrica als Estats Units per proveir directament els clients nord-americans. La previsió de la firma és que d’aquí a dos anys s’instal·lin en avions els primers prototips de bateries elèctriques, pensats per a aeronaus d’emergències, de mercaderies i de molt pocs passatgers.
Les bateries per a avions elèctrics creades per Bold es basen en fibra de carboni, el mateix material que s’utilitza per a la Fórmula 1. Estan ideades per incorporar-les a avions Advanced Air Mobility, que són els que es poden enlairar de manera vertical, com ho fan els helicòpters. Entren en aquest segment els avions de rescat, alguns de mercaderies i les aeronaus de passatgers pensades per a un màxim de vuit persones. En tots els casos, fan una distància màxima de 150 quilòmetres.
El CEO de Bold, Berlat Carreras, ha destacat que, si prospera la implantació de les bateries a l’aviació, aquests vehicles poden ajudar a descongestionar el trànsit terrestre i ferroviari de les grans urbs, amb un estalvi del 70% de CO₂ en els vols regionals. La previsió és que les primeres proves es facin en avions híbrids, fet que, confien, facilitarà rebre l’aval de les autoritats dels Estats Units i la Unió Europea.
Preguntat pel futur de l’aviació elèctrica, el dirigent ha apuntat que “no podrà ser completa” al final d’aquesta dècada a causa de la càrrega química de les cel·les. “Caldrà esperar diverses dècades fins a arribar-hi”, ha assenyalat. Si bé Carreras ha admès que Bold no és pionera en el desenvolupament de bateries per a avions, sí que ha garantit que treballen en uns models de “prestacions molt superiors”.