‘Brushing’, el nou frau del comerç electrònic

Les marques envien paquets a usuaris sense que hagin efectuat cap compra per posicionar-se millor als cercadors

Categories:

Redacció

‘Brushing’, el nou frau del comerç electrònic
‘Brushing’, el nou frau del comerç electrònic | Pete Linforth / Pixabay

El comerç electrònic han trobat un nou sistema per posicionar-se cada cop més amunt als cercadors i agregadors de botigues: l’enviament massiu de productes. Aquesta pràctica és el que s’anomena brushing i consisteix a registrar un nombre elevat de comandes i opinions sobre les seves vendes per escalar graons i sortir a les primeres pàgines de marketplaces com Amazon, eBay o AliExpress, o de cercadors com Google al seu apartat de compres.

Les botigues i marques envien a casa d’usuaris de botigues en línia, sense que hagin fet les seves compres, productes de poc valor. Demanen que es valorin qüestions com l’enviament, l’embalatge o la qualitat del producte en qüestió i així sumar un major nombre d’estrelles o comentaris als seus perfils de vendedor. També es dona la pràctica d’enviar la comanda a usuaris amb comptes i adreces falses.

Aquesta pràctica comporta que les empreses agafin de manera il·legal dades personals, i en certs casos comporta una suplantació d’identitat a la xarxa. Per aquest motiu cal alertar el marketplace d’on prové el paquet i posar una denúncia a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APdCAT).