El llibre digital creix un 5% en vendes a l’Estat espanyol

Les grans plataformes internacionals aglomeren el 75% del mercat, però les llibreries tradicionals i les plataformes en línia creixen un 31%

Categories:

RedaccióACN

Els audiollibres i el préstec digital creixen notòriament durant el 2022, mentre cauen les plataformes de subscripció de llibres electrònics
Els audiollibres i el préstec digital creixen notòriament durant el 2022, mentre cauen les plataformes de subscripció de llibres electrònics | Perfecto Capucine (Pexels)

El mercat del llibre digital va créixer un 5% el 2022 a l’Estat espanyol, fins als 79 milions d'euros, segons l'estudi Informe Anual del Llibre Digital elaborat per la distribuïdora Libranda. Les grans plataformes internacionals com Amazon, Apple i Google encara representen una enorme part del sector, amb el 75% de les vendes, però les llibreries tradicionals i les plataformes en línia independents han guanyat força i han crescut un 31% en un any, fins a representar el 12,3% del mercat.

El catàleg de fons representa fins al 75% de les vendes del sector, mentre que un 25% correspon a les novetats. Amb tot, les noves publicacions són les que més lectura digital aglomeren, entre un 15 i un 25% dels seus exemplars, quan la mitjana de llibres electrònics d’una publicació a l’Estat és del 6,6%. Quant als gèneres, la ficció representa el 68,79% del mercat, amb preponderància de la ficció contemporània (23,51%), la novel·la policíaca (19,42%) i la novel·la romàntica (10,78%). Les obres de no-ficció suposen el 24,71%, mentre que la literatura infantil i juvenil és el 6,5%.

El format que ha experimentat un increment més destacat són els audiollibres, que durant el 2022 han crescut un 50% en vendes, fins a assolir les 8.000 unitats. El préstec digital també ha millorat els seus números, amb un 33% de vendes més que el 2021, de tal manera que assoleix una quota del 6,6% del mercat. En canvi, les plataformes de subscripció de llibres electrònics van baixar un 15%, i van tancar el 2022 amb una quota de mercat del 5,8%.

Per la seva banda, les funcionalitats d’accessibilitat com el text-to-speech, els diccionaris, les fonts de dislèxia o les traduccions automàtiques són utilitzades entre el 3 i el 8% del públic.