MartiDerm crea un mirall intel·ligent que proposa tractaments personalitzats
El dispositiu empra una intel·ligència artificial entrenada amb més de cinc milions de fotografies per detectar arrugues, ulleres i taques
Categories:
L’empresa catalana MartiDerm, especialitzada en la creació de productes cosmètics, ha ideat un mirall basat en intel·ligència artificial que analitza la pell de les persones i proposa tractaments personalitzats. “El mirall ofereix una rutina especialitzada que permet al client veure quins productes utilitza actualment i quins li farien falta per solucionar aquells aspectes que més el preocupin”, explica el director d’estratègia i transformació de la companyia, Francesc Cuadrat.
Aquest nou dispositiu està pensat per instal·lar-se en botigues de cosmètica, farmàcies i comerços especialitzats, ja que segons Cuadrat, “les persones ens mirem al mirall una mitjana de 40 vegades al dia i ens hi estem uns 15 minuts”. La tecnologia que opera el mirall ha estat desenvolupada per la start-up hongkonguesa Actimirror, que ha entrenat l’algoritme amb una base de dades de més de cinc milions de fotografies de diferents edats i ètnies. Amb aquesta informació, la intel·ligència artificial analitza els rostres a partir de vuit mètriques diferents, que inclouen les arrugues, les ulleres i les taques, i proposa rutines per al dia, la nit i la cura setmanal.
MartiDerm ha instal·lat una versió pilot del mirall a cinc establiments per testejar el seu funcionament, i els seus resultats acrediten l’augment de vendes dels productes propis i d’altres marques. “Ens permet millorar la taxa de fidelitat del client i ser més sostenibles, atès que podrem rebaixar la dependència dels desplaçaments dels nostres formadors o comercials als punts de venda per assessorar el client final”, assegura el director d’estratègia i transformació de l’empresa.
Nascuda el 1952 com una farmàcia del carrer Aragó de Barcelona, MartiDerm es va constituir com a laboratori de dermocosmètica l’any 1997 i, des d’aleshores, ha continuat creixent fins a disposar d’una plantilla de 200 persones i una facturació global de més de 30 milions d’euros, el 50% de la qual prové d’exportacions. La seu principal de la companyia es troba a Cervelló (Baix Llobregat), on té un centre productiu de 10.000 metres quadrats.