La CNMV reclama més transparència en la publicitat de criptomonedes
Les campanyes de difusió de criptoactius a Espanya hauran d’indicar que els inversors poden perdre tots els recursos destinats
Categories:
La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha difós una nova circular sobre criptomonedes a través del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) en què estableix que les campanyes publicitàries entorn d'aquests tipus de valors han d'indicar que les inversions no estan regulades, poden no ser adequades per a inversors detallistes i es pot perdre tot l'import invertit. L'objectiu dels nous protocols és que la publicitat d'aquests productes ofereixi continguts "veraços, comprensibles i no enganyosos", i que incloguin "de forma visible" els riscos que hi són associats. La circular estableix que la publicitat sobre criptoactius haurà de ser "clara, equilibrada i imparcial", i els missatges proporcionaran informació sobre els riscos del producte "de manera fàcilment llegible i perceptible".
A més a més d’assenyalar aquesta sèrie d’informacions, les campanyes publicitàries massives destinades a 100.000 persones o més s'hauran de comunicar amb un mínim de deu dies d'antelació a la mateixa CNMV. L’entitat reguladora també ha fixat les eines i procediments per fer efectiva la supervisió de l'activitat publicitària dels criptoactius. La circular no conté cap norma sobre els productes en ells mateixos, ni sobre els proveïdors, ni sobre els serveis proporcionats sobre aquests actius, sinó exclusivament sobre els requisits que haurà de complir l'activitat publicitària.
El nou protocol serà d'aplicació als proveïdors de serveis sobre criptoactius quan facin aquestes activitats publicitàries, als proveïdors de serveis publicitaris o a qualsevol altra persona física o jurídica que faci aquesta activitat. Això inclou persones físiques que, de forma remunerada, publicitin i promocionin criptoactius.