Meta prohibirà les campanyes d’anuncis amb perfil polític, racial, sexual o religiós
La companyia, propietària de Facebook, WhatsApp i Instagram, vol evitar la descriminació
Categories:
Meta, la propietària de Facebook, WhatsApp i Instagram, ha anunciat que a partir del 19 de gener de 2022 no admetrà la creació de campanyes destinades a clients potencials escollits segons criteris polítics, racials, sexuals o religiosos, entre altres que vulnerin la informació personal i es considerin sensibles. La mesura afectarà les tres plataformes socials de la companyia i la xarxa publicitària dedicada a la compravenda d’espais en altres portals d’internet.
Entre els exemples que la corporació ha publicat que des de llavors no es podran per triar el públic objectiu hi ha matrimoni homosexual, cultura LGTB, catòlic o jueu. A més a més, per evitar casos de discriminació, es prohibirà l’ús de termes com càncer o quimioteràpia. Malgrat que l’ús de conceptes permet dissenyar campanyes publicitàries més precises, pot generar discriminació i polarització. Per això Meta s’ha sumat a la decisió que ja van prendre Alphabet (Google) i Twitter amb anterioritat.
En una comunicació oficial al blog, la companyia ha assegurat que adaptaran el sistema d’anuncis per “satisfer les necessitats de totes les persones, mentre es continua treballant per donar suport a una de les millors coses de la plataforma: ajudar les persones a connectar-se i descobrir les empreses i les organitzacions que els interssen”.