Tarragona potencia la digitalització del comerç local

L’Ajuntament impulsa un programa amb formacions i ajudes econòmiques amb un pressupost de 50.000 euros

Categories:

Redacció

Les subvencions van destinades a autònoms i microempreses d'un màxim de nou treballadors
Les subvencions van destinades a autònoms i microempreses d'un màxim de nou treballadors | Djordje Petrovic (Pexels)

L’Ajuntament de Tarragona ha anunciat la posada en marxa d’un nou programa de digitalització destinat a les empreses amb seu a la ciutat. El projecte es gestionarà a través de Tarragona Impulsa i es tracta d’un “programa integral que vol ajudar les microempreses i els autònoms a fer un pas endavant en la transformació digital”, segons ha declarat el conseller d’Ocupació i Desenvolupament Econòmic del consistori, Manel Castaño. La iniciativa compta amb tres potes principals: una enquesta per avaluar l’estat de digitalització dels negocis locals, una nova línia d’ajuts econòmics i un cicle de formacions específiques.

La primera línia d’actuació és l’enquesta de diagnosi, que ja es troba disponible i romandrà oberta durant 15 dies. El qüestionari pregunta a les companyies sobre si disposen o no de pàgina web, en quines xarxes socials es troben i com les gestionen, si estan presents a serveis com Google Maps i Google Business o quines eines de màrqueting digital empren. El formulari vol identificar quines són les principals fortaleses i febleses de l’ecosistema empresarial tarragoní en matèria informàtica, així com identificar quines possibles formacions són més demandades per les corporacions locals.

Ajuts per a autònoms i microempreses

Per la seva banda, la línia d’ajuts té un pressupost total de 50.000 euros i estan dirigits a treballadors autònoms i microempreses (amb un màxim de nou treballadors i una facturació anual de dos milions d’euros) amb centre de treball i domicili fiscal a la ciutat de Tarragona. El topall màxim que rebrà cada sol·licitud és de 2.000 euros, que es podran demanar per implementar solucions com serveis de consultoria, implementació del comerç electrònic, màrqueting digital, serveis de digitalització de processos interns del negoci o bé serveis vinculats al big data.

La darrera fase del projecte són les formacions específiques, que es desenvoluparan en format presencial i en línia, però les temàtiques de les quals no es decidiran fins a haver recaptat la informació de l’enquesta.