Taurus dota el centre logístic d’Oliana d’intel·ligència artificial
L’empresa d’electrodomèstics vol ampliar les seves instalacions construint un edifici annex
Categories:
Taurus Grup farà una inversió de 4 milions d'euros per dotar el seu centre logístic d'Oliana (Alt Urgell) d’intel·ligència artificial, destinada a optimitzar l'emmagatzematge i la logística d'entrega a les plataformes de venda en línia. A més, una de les apostes de la firma passa per la connectivitat i l'internet de les coses. Part de la inversió també es destina a l'ampliació de les instal·lacions. Es construirà un edifici annex de 15.000 metres quadrats que s'afegirà als 20.000 metres quadrats de superfície que ja tenen. Amb aquest creixement es preveu contractar una quinzena de treballadors.
Taurus Grup aposta per la intel·ligència artificial, la connectivitat i l'internet de les coses
Els responsables de Taurus han explicat que la plantilla del grup és d'unes 800 persones, 300 de les quals treballen a Oliana. Ara, amb l'ampliació de les dependències logístiques, es contractaran enginyers i perfils específics per dur a terme la gestió d'emmagatzematge, a més de personal administratiu. A la localitat alt urgellenca es fabriquen i distribueixen gran part dels seus productes.
Un dels propietaris de la firma, Joan Basagaña, ha explicat que l'objectiu és tenir enllestida aquesta nova part del centre logístic durant el tercer trimestre d'enguany, per així poder comptar amb les instal·lacions per fer front a la pròxima campanya de Nadal. Ha destacat que tot plegat ratifica la voluntat d'expansió de l'empresa i permet continuar desenvolupant de forma eficient i òptima les línies de negoci d'electrodomèstics encastables arreu d'Europa. Un cop es posi en marxa es podran gestionar més d'un miler de productes diferents de les diverses marques del grup empresarial.
Pla d’expansió
Basagaña també ha ressaltat que l'empresa ha sortit reforçada de la pandèmia i que han aconseguit millorar les seves xifres de creixement respecte al 2019. En aquest sentit, ha explicat que el desembre passat van anunciar la seva nova filial a Alemanya i que acaben d'inaugurar-ne una altra a Polònia, a través de la qual poden arribar millor a diversos països de l'est d'Europa. La seva aposta internacional, segons ha explicat el copropietari de la firma, ve de fa més de dues dècades i es tradueix en el fet que un 70% del seu negoci es produeix fora de l'Estat.