L’AEPD alerta de l’enviament de dades personals dels usuaris de TikTok a la Xina
Tot i la multa que va imposar Irlanda a la plataforma a l’abril, l’agència considera que la situació de transferència d’informació continua sent igual a la de fa uns mesos
Categories:
L’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha notificat que TikTok continua transferint dades persones dels seus usuaris europeus a tercers països, entre els quals hi ha la Xina, tot i la sanció de 530 milions d’euros que va imposar l’autoritat de protecció de dades irlandeses a finals d’abril. La multa per vulnerar el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) va ser recorreguda per part de la plataforma i ara l’agència insisteix a recomanar als usuaris de la xarxa social a deixar-la d’usar.
Segons l’AEPD, la transferència de dades segueix sent igual com era abans de la sanció i Irlanda assenyala que l’empresa matriu, ByteDance, no ha fet front al possible accés de les autoritats xineses a les dades. La companyia es va limitar a rebutjar la sanció i assegurar que s’havia usat el marc jurídic de la Unió Europea per concedir un accés remot limitat a les dades i estrictament controlat. Durant el novembre, el tribunal irlandès va acordar l’aixecament temporal de la suspensió de la transferència de dades a l’espera de la resolució judicial definitiva, tot i que els reguladors europeus consideren que la valoració que van fer el seu dia sobre l’actuació de la plataforma és vigent i que “la legalitat d’aquestes transferències continua sent objecte de revisió judicial”.
Amb tot això, l’agència espanyola ha aconsellat que els europeus llegeixin detingudament les notificacions i les polítiques de privacitat dels serveis digitals, així com revisar la configuració de privacitat i els accessos que se li atorga a l’aplicació als micròfons, contactes, càmeres i ubicació. També valorar si se segueixen volent utilitzar el servei quan existeixen transferències de dades a països que no ofereixen un nivell de protecció equivalent a l’europeu i actuar amb prudència respecte a la informació que es comparteix a través de les apps i les xarxes socials.