Girona aposta per la IA per atendre les trucades telefòniques que no necessitin atenció personal

Peticions com el cobrament dels tributs, l’urbanisme o la cita prèvia podran ser ateses automàticament sense implicar el personal municipal

Categories:

ACN

De mitjana, Girona rep 1.250 trucades diàries i aquesta mesura busca guanyar eficiència, alliberar la centraleta de demandes i oferir un millor servei
De mitjana, Girona rep 1.250 trucades diàries i aquesta mesura busca guanyar eficiència, alliberar la centraleta de demandes i oferir un millor servei | Xavier Pi (ACN)

L’Ajuntament de Girona usarà un sistema d’intel·ligència artificial (IA) per atendre i resoldre les trucades que no necessitin atenció personal. La mesura, que començarà a aplicar-se passat l’estiu i al llarg del 2026, vol automatitzar l’atenció d’aquelles demandes d’informació, sobre com empadronar-se o quin és l’horari d’un servei determinat. I és que el consistori rep cada dia 1.250 trucades de mitjana i, d’aquesta manera, es guanyarà en eficiència i s’alliberarà la centraleta de demandes.

La majoria de peticions de trucada que rep l’ens local estan vinculades al cobrament de tributs, urbanisme, cita prèvia, serveis socials, informació sobre el padró, queixes, mobilitat o ocupació. Per resoldre moltes d’aquestes, el servei d’IA entendrà els dubtes específics i donarà una resposta de manual. En el cas que es necessiti una atenció més personalitzada, sobretot en les situacions menys estàndards, es passarà a un personal municipal.

El nou sistema de l’Ajuntament de Girona té la intenció que comenci a funcionar després de l’estiu i es vagi implementant al llarg del 2026. Segons informa el consistori, durant aquest període es podrà anar perfilant i polint el servei, observant quines són les demandes que poden ser ateses automàticament. A partir d’aquí, treballar per ser més efectiu per atendre la ciutadania.