L’Advanced Factories 2025 tanca una edició rècord amb 38.714 assistents
L’organització del congrés calcula que ha generat a Barcelona un impacte econòmic de més de 79 milions d’euros
Categories:
L’Advanced Factories 2025 ha tancat portes aquest dijous després de tres dies de congrés al recinte Fira Barcelona Gran Via amb 38.714 professionals registrats, segons informa l’organització. A més, es calcula que aquesta novena edició ha generat un impacte de més de 79 milions d’euros per a la capital catalana, convertint-se en l’epicentre de la innovació per al sector manufacturer.
Durant aquestes jornades, han passat pels pavellons fins a 639 empreses i s’han donat a conèixer 1.419 novetats en automatització, robòtica, intel·ligència artificial (IA), visió artificial, impressió 3D, bessons digitals o l’internet de les coses (IoT). La temàtica d’enguany ha estat la sostenibilitat i l’eficiència energètica, cosa que s’ha deixat veure en moltes de les solucions proposades per a les companyies.
En la cloenda, el ministre d’Indústria i Turisme del govern espanyol, Jordi Hereu, ha destacat el valor de la digitalització en aquesta fira: “Europa ha d’invertir en innovació tecnològica per generar una indústria més productiva, perquè és el que ens permetrà superar les barreres comercials”. També ha aprofitat l’ocasió per anunciar una nova convocatòria d’ajuts per valor d’11 milions d’euros per a la indústria electrointensiva amb l’objectiu de compensar els càrrecs de la factura energètica.