iVoox i Spotify s’alien per professionalitzar els pòdcasts

Les dues plataformes tanquen un acord que permet la integració de continguts exclusius per arribar a un públic més ampli

Categories:

Redacció

El pòdcast continua a l'alça, ara amb la unió dels actors claus de la indústria
El pòdcast continua a l'alça, ara amb la unió dels actors claus de la indústria | JÉSHOOTS (Pexels)

La plataforma espanyola de pòdcastsiVoox s’ha aliat amb Spotify per permetre la inclusió dels continguts de pagament a Spotify Open Acces. L’objectiu de la integració, segons assenyala la companyia en una nota de premsa, és treballar per “impulsar la professionalització de la indústria i oferir als creadors l’oportunitat d’arribar a una audiència més àmplia”. L’estratègia de l’empresa a llarg termini és replicar l’acord amb més espais de pòdcasts per garantir una major difusió dels productes.

Misterios Cotidianos de l’Ángel Martín i José Lozano, Días Extraños de Santiago Camacho o Planeta Oculto de Mar Gómez, són alguns dels pòdcasts que ja es poden trobar dins d’aquesta sinergia.

Impulsar els ingressos dels creadors

A més de facilitar l’arribada a un públic més ampli, la previsió és amplificar la monetització dels pòdcasts per als creadors. Aquesta pota de l'estratègia es veu reforçada també per l’acord recent amb Mediaset Espanya per incorporar l'oferta de pòdcast de iVoox al catàleg comercial per acostar el format a les grans agències.

Tal com remarca la companyia, fa més de cinc anys, iVoox va ser pionera a implementar les subscripcions per a fans en les seves aplicacions, permetent als podcasters rebre aportacions recurrents de la seva audiència directament des d'on escolten el contingut. Amb milers de creadors monetitzant amb èxit i prop de 4 milions d’euros d'ingressos generats durant aquest temps, es tracta d'un model que permet oferir episodis exclusius sense comprometre el creixement en audiència.

Etiquetes