NextDoor, la plataforma social per relacionar-se amb veïns i veïnes

Els usuaris poden compartir informació útil, oferir-se per fer classes o recomanar botigues que consideren interessants del barri

Categories:

Redacció

L'activitat d'aquesta xarxa de barri, sense estar confinats, se centra en la vida social i també en el solidari
L'activitat d'aquesta xarxa de barri, sense estar confinats, se centra en la vida social i també en el solidari | App NextDoor

Estem acostumats que les xarxes socials ens connectin amb altres persones per trencar les barreres físiques o culturals, com ho poden ser la distància o l’idioma. No obstant això, no totes funcionen sota aquest pretext. N’és exemple NextDoor, una aplicació social que vol impulsar la convivència i comunicació ciutadana entre les persones d’un mateix barri. Els veïns i les veïnes viuen a prop, porta amb porta, en alguns casos, però no sempre hi ha un vincle estret.

La plataforma es caracteritza per oferir tres serveis. En un primer lloc, NextDoor permet extrapolar les relacions de la pantalla al carrer, fent que el veïnat quedar per organitzar diferents tipus d’activitats plegats amb l’objectiu de millorar d’identificar els elements en comú i potenciar-los, com el fet de viure en una mateixa població. En un segon lloc, la xarxa es caracteritza per fer més fàcil la vida dels seus veïns i veïnes. Aquesta ajuda ve donada de diferents maneres: la gent pot sol·licitar els serveis de classes particulars; llogar un cotxe; o fins i tot, fer de cangur o treure a passejar al gos.

Finalment, permet que els propietaris que regenten petits locals als barris puguin incrementar la seva presència a internet. Aquesta funció també la poden fer servir els usuaris per recomanar els comerços de la zona. Tot i això, la plataforma deixa clar que aquestes funcionalitats només estan disponibles per a la gent de barri amb la premissa de consolidar les relacions.

Nextdoor impulsa la vida de barri amb la premissa de reforçar les relacions que hi ha entre el veïnat d'una comunitat

Per començar a utilitzar la plataforma, primer s’han de verificar aspectes com la identitat i el codi postal amb què l'app identificarà on viu l’usuari. Si la persona ho desitja, també pot incloure una foto de perfil i informació addicional, com la professió o aficions per fomentar la sensació de comunitat entre els barris. A més a més, s’ha de convèncer com a mínim a deu veïns en tres setmanes, ja que la premissa d’aquesta app social és facilitar la comunicació ciutadana.

Del barri a un espai virtual

NextDoor és una empresa nord-americana que es va fundar el 2008 i es va llançar l'octubre de 2011. Va arribar al mercat espanyol vuit anys després, però no va ser fins a la pandèmia que va agafar més popularitat. La plataforma va complir un paper fonamental en l'acompanyament a les persones, gràcies a diferents iniciatives per fer més amè aquells mesos de quarantena.

L’aplicació va habilitar funcions com Nextdoor grups, una proposta veïnal on algunes de les activitats que es van organitzar van ser mini concerts als balcons, classes gratis en streaming i peticions de material sanitari. També van tenir lloc els premis Superveïns, per promoure el contacte entre els membres del veïnat i premiar el veí més solidari; i la campana Compta amb mi, per incentivar les videotrucades i l’escriptura de missatges de suport. En unes altres circumstàncies, l'activitat normal d'aquesta xarxa, sense estar confinats, se centra en la vida social de forma presencial.

Durant la COVID-19, Nextdoor ha portat l'activitat quotidiana dels barris al món virtual, i és una manera de connectar veïns en plena crisi

Amb presència en 11 països (Alemanya, Austràlia, el Canadà, Dinamarca, Espanya, els Estats Units, França, Itàlia, Països Baixos, el Regne Unit i Suècia), NextDoor registra una quota de més de 305.000 barris a tot el món i més de 55 milions de recomanacions de comerços per part de les comunitats veïnals. L'app està disponible a iOS i Android.