Barcelona estudiarà i promourà la presència del català al món digital
L’Ajuntament posa en marxa una comissió no permanent per analitzar l’ús de la llengua en cinema, sèries, pòdcasts, videojocs i xarxes socials
Categories:
L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat la posada en marxa d’una comissió no permanent per fomentar la presència del català en el món digital i els nous formats tecnològics. En concret, la comissió tindrà un doble objectiu: per una banda, estudiar l’ús actual que fan els i les joves barcelonins de la llengua a internet, i per l’altra, oferir propostes que el consistori pot impulsar per millorar la situació.
Els àmbits que s’estudiaran són els formats audiovisuals tradicionals, com el cinema i les sèries; els nous formats audiovisuals, com els videopòdcasts o els clips de xarxes socials; els videojocs i els creadors de continguts. També es pararà atenció a casos d’èxit que facin servir el català com a llengua vehicular al món digital, i també experiències d’altres països. Finalment, la comissió també estudiarà quin paper juguen els mitjans de comunicació públics en la promoció del català dels joves a través del consum cultural, informatiu i d’entreteniment, amb especial atenció a betevé.
La comissió estarà formada per dos regidors de cadascun dels grups municipals i comptarà amb la participació d’especialistes de diferents sectors. Hi haurà un total de cinc sessions, en què els membres presentaran informes i escoltaran la visió dels experts convidats, i es completarà amb un informe final amb les conclusions arribades, amb la intenció que es converteixin en mesures que pugui aplicar l’ajuntament.