Osona impulsa un projecte de digitalització social de més de 2 MEUR
L’Osona Lab City està coordinat per l’Ajuntament de Vic i es desplegarà a la comarca durant els pròxims dos anys
Categories:
Els Ajuntaments de Vic, Manlleu i Calldetenes han presentat aquest dimecres l’Osona Lab City, un nou projecte d’innovació social digital impulsat en col·laboració amb l’agència d’emprenedoria Creacció i la UVic-UCC. La iniciativa es desplegarà a tota la comarca durant els pròxims dos anys i es finançarà amb més de dos milions d’euros, dels quals més de la meitat provenen de fons europeus.
L’Osona Lab City estarà coordinat per l’Ajuntament de Vic després de ser escollit el segon més valorat a la convocatòria dels Projectes d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT), en què s’hi han presentat 19 projectes de tot Catalunya. "Ha de servir sobretot per capacitar a la gent i empoderar-la en el món digital, formar nous talents i modernitzat i actualitzar indústries actuals", ha afirmat l'alcaldessa de Vic, Anna Erra, durant la presentació al VIT de Vic. Erra ha refermat la voluntat de l’Ajuntament de “liderar” aquesta iniciativa i la intenció de convertir-lo en “una taca d’oli” que s'estengui a tota la comarca "per generar oportunitats i noves alternatives".
Un conjunt d’iniciatives locals que començarà a Calldetenes
El primer pas de l’Osona Lab City es durà a terme a Calldetenes, on es posarà en marxa el Fab Lab Can Pau Raba, un espai on es realitzaran tallers i activitats per testejar el desplegament posterior de la capacitació digital a la resta del territori, entre els quals es troba l’ús d’eines de disseny i fabricació, com impressores 3D o talladors làser. L’alcalde del municipi, Marc Verdaguer, ha afirmat que és un "orgull" poder formar part del projecte i s'ha mostrat convençut que permetrà generar sinergies amb del teixit associatiu. Posteriorment s’instal·larà un laboratori d'innovació Social Digital al barri del Remei de Vic, on es provaran metodologies i projectes per afavorir la transformació digital de col·lectius amb menys oportunitats i més vulnerables.
Osona Lab City tindrà una durada aproximada de dos anys i es començarà a desplegar a Calldetener amb un Fab Lab
Per la seva banda, a Manlleu es preveu la creació del Labmanlleu i el Labter, dos espais que serviran de taller de prototips i experimentació, així com una incubadora de projectes d'emprenedoria, en què també participaran estudiants. L'alcalde de la ciutat, Àlex Garrido, ha destacat que el projecte permetrà "obrir camí" i donar oportunitats especialment a aquelles persones que estan aturades.
“Aquí a Vic hi ha moltes petites i mitjanes empreses que s'han de posar al dia i els ajudarem", ha apuntat el president de Creacció, Josep Arimany, qui considera que “la pandèmia ens ha fet córrer amb la digitalització i el teletreball es quedarà en molts casos". Des de la UVic-UCC, el rector Josep-Eladi Baños ha destacat que el projecte encaixa de ple amb l'estratègia de la institució i ha destacat que es treballarà de forma transversal a partir de diferents grups de recerca d'àmbits com l'educació, la cultura, l'art i la tecnologia digital entre altres.